Gå til innhold

Nylig frigitte arkiver, vitner om famlende Nixon

Anbefalte innlegg

Hehe, er dette forumet til Rød Ungdom? Like mange rødsprengte blitztryner som jeg har treffe på her har jeg sjeldent vært borti!

Men ærlig talt, hva har du selv å bidra med? Her har vi seriøst prøvd å diskutere en sak, som en hel verdenspresse behørlig har omtalt. Dette diskuteres også i solide høyre-miljøer i USA. Hvor er dine motargumenter? Hva gjorde at Nixon-administrasjonen skulle gjøre seg verdig til en fredspris? Er støtte til millitærkupp den rette vei å gå?

La meg si det slik, før du svarer: Du mener de reddet verden fra kommunismen. Hva skjedde i Vietnam? Seiret de der? Sosialist-regjeringen i Chile var ikke kommunistisk, her er vi inne i store forskjeller. Noen av de største politiske fiender har nettopp vært kommunister og sosialister. Er det bedre å redde verden fra en demokratisk valgt, sosialistisk regjering, eller å innsette et militær-regime hvis prinsipper ble lagt før, og under den meget vanskelige perioden i mellomkrigstiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei jeg kommer ikke til å foreta noen flere meningsutvekslinger med deg.

Det borger jo for seriøsitet. Keep up the good work. :thumbup:

Og til fyren under.  Du gir da vitterlig et godt inntrykk og, med Adolf Hitler som avatar.

Du gjør ikke noe særlig bedre inntrykk, du som nettopp forsvarte innføring av politikk som Adolf Hitler selv ikke hadde hatt store problemer med å svelge, ihvertfall ikke Mussolini eller Franco.

Lenke til kommentar

Off-topic:

For de som ikke liker "fjotting" er det bare å la vær å svare på det. Å svare på fjotting for å få slutt på det er som å drikke saltvann for å slukke tørsten.

On-topic:

Spennende avsløringer. Resten av diskusjonen tilfredsstiller ikke mmine kvalitetskrav til debatt.

Lenke til kommentar
Off-topic:

For de som ikke liker "fjotting" er det bare å la vær å svare på det. Å svare på fjotting for å få slutt på det er som å drikke saltvann for å slukke tørsten.

Stemmer.

Ignorer fyren så slipper dere dette tøvet.

Han er ute etter å provosere og oppnår akkurat det han vil med at dere svare på de til dels latterlige svarene hans.

Lenke til kommentar
Off-topic:

Så sant, men nå startet jeg diskusjonen, og følte et visst ansvar for at påstander uten argument ble forsvart med et motargument.

On-topic:

Spennende avsløringer. Resten av diskusjonen tilfredsstiller ikke mmine kvalitetskrav til debatt.

Så absolutt er dette spennende avsløringer, det viser at det var noe i de ryktene som har gått gjennom så mange år nå. La oss få debatten over på et mer seriøst spor.

Lenke til kommentar
Off-topic:

Stemmer.

Ignorer fyren så slipper dere dette tøvet.

Han er ute etter å provosere og oppnår akkurat det han vil med at dere svare på de til dels latterlige svarene hans.

Tro meg, jeg provoserer ikke, jeg mener hvert bidige ord av det jeg skriver.

The silent majority is attacking.

Lenke til kommentar
Tro meg, jeg provoserer ikke, jeg mener hvert bidige ord av det jeg skriver.

The silent majority is attacking.

Greit da, du vil ikke diskutere med folk som liker Open Source og FN, og du mener at USA reddet verden fra kommunismen i Chile og Vietnam?

Edit: Jævlig quote

Edit 2: Enda verre quote :)

Edit 3: Igjen :)

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar

Utifra troen på dominoteorien, som Kennedy, Johnsen, Nixon trodde på fikk USA forhindret kommunistisk overtakelse av Vietnam såpass lenge at når Saigon falt var kruttet ute av den kommunistiske verdensrevolusjon.

Forøvrig var det et svik å ikke hjelpe Sør Vietnameserne da kommunistene angrep igjen.

Lenke til kommentar
Utifra troen på dominoteorien, som Kennedy, Johnsen, Nixon trodde på fikk USA forhindret kommunistisk overtakelse av Vietnam såpass lenge at når Saigon falt var kruttet ute av den kommunistiske verdensrevolusjon.

Men til hvilken pris da, mister? Se gjennom likregnskapet. Vietnam-krigen var fullstendig feilslått, og det trodde jeg de fleste ville innrømme i dag. Dessuten redder du ikke verden ved å støtte den facsistiske opposisjonen eller likvidere millioner uskyldige sivile - hvem er da verst?

Forøvrig var det et svik å ikke hjelpe Sør Vietnameserne da kommunistene angrep igjen.

Jeg antar at dette sparket vil du gi til Nixons etterfølger og republikanske president Gerald Ford?

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Første gang jeg har sett noen nevne Seixon og "rødsprengte blitztryner" i sammenheng :green:

You are moving to the dark side Seixon :p

olsen: Seixon... I am your father...

Seixon: nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

:laugh:

Har sagt hele tiden at jeg ikke er noe konservativ/høyrevridd person... Jeg er moderat... Men det er ingen som hører på meg! :cry:

fjotten... lol @ you

Du deler tanker med Bob Dole, og støtter Nixon. Jesus.

Kissinger fikk fredsprisen for noe som selv forlenget...

Kommunistene vant i Vietnam... Open up your eyes mate!

Anyways...

Tror ikke det er mer å si her, Nixon var på jordet, det visste vi alle, next!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...