FreeBSD Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 For noen dager siden ble 20.000 sider med arkiverte telefonsamtaler fra president Nixons utenriksminister, og senere Fredsprisvinner Henry Kissinger frigjort etter 30 år i sikrede arkiv. I mange år har man mistenkt Nixon-regjering for å ha en stor medvirkning i Chile-kuppet i 1973, der den sittende sosialist-regjering ble kuppet av facsist-partitet under ledelse av Augustino Pinochet. Kissinger fortalte Nixon en måned etter kuppet, "Well we didn't - as you know - our hand doesn't show on this one, though.". Noe den åpenbart gjør nå... Videre fortelles det om en situasjon der Nixon var for full til å snakke med den britiske statsminister under en meget alvorlig situasjon i den kalde krig mellom supermaktene USA og Sovjetunionen. "Can we tell them no?. When I talked to the president, he was loaded.", spør Kissinger. Hva sier dere til dette materiale? Det meste av dette er allerede kjent gjennom utallige spekulasjoner - det interessante er at endelig, 30 år etter, har bekreftelsen kommet. Hva foregikk oppi huene på Nobelkomiteen? Kilde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3754199.stm Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Nei, si det. Arafat fikk fredspris han og. "he was loaded" Nixon var sannelig en ufattelig dårlig president. Jeg har lyst å lese mer av de greiene! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Etterpåklokskap er en fin ting... ikke at jeg vet mye om dette. men jeg kan bare spekulere i at Nobelkomiteen ikke hadde alle fakta om Kissinger... Han vant den vel pga sin innsats med fredforhandlingene i Vietnam... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Etterpåklokskap er en fin ting... ikke at jeg vet mye om dette. men jeg kan bare spekulere i at Nobelkomiteen ikke hadde alle fakta om Kissinger... Han vant den vel pga sin innsats med fredforhandlingene i Vietnam... Jeg tror Nobelkomiteen visste eksakt hva de gikk til. Du må huske på at dette var en periode da Norges holdning til Israel var noe helt annet enn selv i dag under den høyre-kristne regjeringen vi nå har. Seixon: http://www.archives.gov/nixon/index.html - dette er vel stedet å lese, tror jeg. Stooore arkvier, står under: Henry A. Kissinger Telephone Conversation Transcripts (Telcons) (10 cubic feet) Endret 30. mai 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Nåja, Nixon er den eneste man vet "alt" om. Hva var det forresten Clinton gjorde i arbeidstiden? Hva har forresten dette med Nobelprisen å gjøre BSD?? Du måtte bare komme med litt hat? Endret 30. mai 2004 av fjotten Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Hva har forresten dette med Nobelprisen å gjøre BSD?? Du måtte bare komme med litt hat? Nei, Rumsfeld, jeg farer med fakta. Les litt historie, og du vil finne ut at Kissinger fikk fredsprisen i 1973 sammen med den Nord-Vietnamesiske politikeren Le Duc Tho. Nåja, Nixon er den eneste man vet "alt" om. Hva var det forresten Clinton gjorde i arbeidstiden? Det vil tiden vise, men da sitter vi neppe på dette forumet og diskuterer. Endret 30. mai 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hva sier dere til dette materiale? Det meste av dette er allerede kjent gjennom utallige spekulasjoner - det interessante er at endelig, 30 år etter, har bekreftelsen kommet. Hva foregikk oppi huene på Nobelkomiteen? Kilde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3754199.stm Jeg gjentar, hvorfor skulle denne utskriften diskreditere Kissinger fredsprisen? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Hva sier dere til dette materiale? Det meste av dette er allerede kjent gjennom utallige spekulasjoner - det interessante er at endelig, 30 år etter, har bekreftelsen kommet. Hva foregikk oppi huene på Nobelkomiteen? Kilde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3754199.stm Jeg gjentar, hvorfor skulle denne utskriften diskreditere Kissinger fredsprisen? Det er ikke bare en utskrift. Når mannen her beviselig innrømmer å ha hatt mer enn en finger med i spillet i et kupp mot et demokratisk valgt parti, og ikke bare med støtte til et hvilket som helst parti, men til et fascistisk parti - ja, da er du ikke mye verdig fredsprisvinner. Jeg anklager naturligvis ikke bare Kissinger som enkeltperson her, han var en meget velformulert og kunnskapsrik herre - jeg anklager hele Nixon-administrasjonen og den utenrikspolitikken de førte, med Kissinger som frontfigur. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Vel, det at Kissinger og Nixon forlenget krigen først er vel ikke så positivt... Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Mange vil mene man fortjener fredsprisen når man redder verden fra kommunismen. Jeg sier som Bob Dole, andre halvdel av det forrige århundret var "the Age of Nixon." Endret 30. mai 2004 av fjotten Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Ingen kommunist-regjering, en sosialist-regjering - medgi at det finnes forskjeller, vær så snill. Og forsvarer du en facsist-regjering ved denne kommentaren, så får du ha meg unnskyldt... den gidder jeg ikke å diskutere. Endret 30. mai 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Å diskutere med en som kaller seg FreeBSD og bruker FNflagget som symbol blir like håpløst for meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Mange vil mene man fortjener fredsprisen når man redder verden fra kommunismen. Jeg sier som Bob Dole, andre halvdel av det forrige århundret var "the Age of Nixon." Ja da, USA reddet Vietnam fra kommunismen... I 1974 intok kommunistene Sør Vietnam og kommunismen tok kontroll. Du er en morsom kar, hehe. Hvis du deler tankegang med Bob Dole syns jeg forresten veldig synd i deg. Endret 30. mai 2004 av medlem-23990 Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Å diskutere med en som kaller seg FreeBSD og bruker FNflagget som symbol blir like håpløst for meg. Hvem kan du diskutere med da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Å diskutere med en som kaller seg FreeBSD og bruker FNflagget som symbol blir like håpløst for meg. Hvem kan du diskutere med da? Seg selv, akkurat som Bob Dole. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Å diskutere med en som kaller seg FreeBSD og bruker FNflagget som symbol blir like håpløst for meg. Like greit at du ikke diskuterer, ja. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Mange vil mene man fortjener fredsprisen når man redder verden fra kommunismen. de reddet da ingenting. fikk bare mange mennesker drept men ja, de prøvde å redde et diktatur Endret 30. mai 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe, er dette forumet til Rød Ungdom? Like mange rødsprengte blitztryner som jeg har treffe på her har jeg sjeldent vært borti! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe, er dette forumet til Rød Ungdom? Like mange rødsprengte blitztryner som jeg har treffe på her har jeg sjeldent vært borti! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå