Nedward Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Som sagt, jeg skal lage logo til en web side, men jeg er usikker på hvilket program man burde satse på. Jeg har prøvd Corel Graphics Suite 11. Funket bra det, men jeg begynte virkeli å plages når jeg skulle klippe ut å lime inn fra andre tegninger jeg har laget og slikt. Så har jeg hørt om noe Adobe free hand (les: er ikke 100% sikker nå da) Også var det jo Photoshop, har 6.0. Men vet ikke hvorvidt dette kan brukes. (Har tilgang til Elements 2.0 på skolen da). Så kommer spørsmålet: Hva vil dere anbefale, pris har ikke noe å si. Bare det har funksjonalitet, og er delvis lett å lære seg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Logoer bør være 'resizable'. Derfor lager alltid proffene logo i vektorgrafikk. Adobe Illustrator er å anbefale da. Pikselgrafikk kan ikke forstørres uten kvalitetstap, noe vektorgrafikk kan. Grunnen til at det skal kunne blåses opp, er om man f.eks skal trykke en svææær reklameplakat, eller kanskje lage T-skjorter med logo på. Tror Adobe Illustrator koster en god del, orker ikke sjekke nå, men du finner sikkert info på www.adobe.com Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Okey. Takk da, lærte meg faktisk noe nytt dær btw. Var kanskje Adobe Ilustrator jeg tenkte på (free hand? ) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Macromedia Freehand Endret 30. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Uansett er denne posten grovt feilpostet, kom jeg til å tenke over... Her får du kanskje mer info: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå