snowbaard Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Søren og, det hjalp lite med firmware, etter 2-3 timer så er nettet vekk igjen. Ser ut som at 3com har store bugs med sine wireless produkter, ikke rart komplett.no har tilbud hos dem. Snodig, jeg mener bestemt at firmware-oppdatering skal fikse alle problem... Er du sikker på at den siste driftsforstyrrelsen skyldes 3com-boksen? Endret 1. juni 2004 av snowbaard Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har du prøvd å skifte Channel, som jeg foreslo i min forrige post? Det kan også være flere typer apparater som opererer i 2.4 GHz-båndet som kan forstyrre signalene dine. Du bør også passe på at antennene er innstilt optimalt. Tenk deg en ring rundt antennestangen (ikke kule), så ser du om klientene er innenfor et rimlig dekningsområde. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 lignende problem jeg og. jeg faller ut, og etter en liten stund kommer jeg på nett igjen. utrolig plagsomt. har oppdatert firmwaren til rouneren Og du er 100% sikker på at det ikke er linja di som faller ned, hvis du også mister på kabletnett så er det enten det som skjer eller at routeren er defekt. Har satt opp mange titalls slike routere uten noen større problemer. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå er det en stund siden jeg har hatt med trådløst nett å gjøre, men den gangen hadde jeg hadde samme problem.Mener å huske at jeg løste det ved å ta vekk krysset ved 'Authenticate connection' eller noe med lignende ordlyd, prøv! duke77: Testa du dette? Funka for meg... dr_k Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er vel mulig at det er noe annet som forstyrrer de trådløse signalene også. Jeg skiftet selv channel, og alt virket da tilsynelatende bra en god stund (et par dager tror jeg). Nå detter jeg opp og ned av og til. Jeg trenger som oftest ikke å fikse tilkoblingen. Jeg har forresten ikke 3com-utstyr, men en netopia wlan-router (NGT) og et SMC-kort. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Nei har ikke fått skiftet kanal, men den har alltid vært på kanal 11, men er det noen anbefalte kanaler eller er de stort sett like? Valgte kanal 1 idag jeg og lar maskinen stå på hele natt så får vi se hva som skjer, men ellers takk for mange tips! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 yep den funker ennu på kanal 1, ser ut til at skifting av kanal funker bra. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Niks nå streiker den igjen, men direkte kabel fra modemet fungeret greit. Må nok bytte inn trådløsen. Noe annet Dere anbefaler? Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har 3com trådløst nett. Min erfaring er at det ikke er basestasjonen som er problemet, men nettverkskortene. Har tidligere brukt både 3CRDW696 og en 3C**777 versjon, sistnevnte var helt elendig. Etter at jeg anskaffet 3CRDAG675 kort så fungerer alt som smurt. (Har 3CRWE52196-ME basestasjon) Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hos meg hopper det ikke ut, men det lagger alltid i spill, tilogmed hvis jeg kobler kabel inn i routeren så lagger det fortsatt... Hver gang jeg skal spille må jeg koble kabelen rett i modemet, og det er det 3 andre her i huset som ikke syns er så veldig gøy.. Noen som har non forslag?? Har Office connect Wireless 11mb router og et 3com 3CRDW696 pci kort.. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei, Jeg har akkurat installert det samme 3 com nettverket, men når jeg skal logge meg på internett, får jeg beskjeden Cannot find the server. Det funker fett når jeg bruker kabel fra routeren. Hva er galt? Mikkel Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei, Jeg har akkurat installert det samme 3 com nettverket, men når jeg skal logge meg på internett, får jeg beskjeden Cannot find the server. Det funker fett når jeg bruker kabel fra routeren. Hva er galt? Mikkel Lenke til kommentar
windsurf Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har hatt samme problemet med at man blir koblet av... Min lønsing på prblemet var å legge inn XP på ny på Laptoppen. Etter det har det aldri vært noen problem. Et tips å prøve hvis du gidder å installere på ny da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå