eNix Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 har nå bestemt meg å kjøpe WaterChill CPU/VGA Cooling kit KT18-L20/220v - Vannkjøling ,men har hørt av veldig mye at radiator viften bråker en del. så jeg har bestemt meg å kjøpe meg en ny 120x120 mm vifte og bytte ut det gamle. valget er denne vifte 1 vifte 2 og spørsmålet mitt er om det vil forandre kjøleevene til selve vannkjølingen? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ikke noe spesielt. Mitt tips til deg er vel å installere en viftestyring i stedet for å kjøpe ny vifte. Bare ved å skru ned volten til 9v blir lyden redusert ytterligere. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 har nå bestemt meg å kjøpe WaterChill CPU/VGA Cooling kit KT18-L20/220v - Vannkjøling Litt O/T kanskje, men vil anbefale deg å kjøpe settet med Antarctica blokken. Den er blant de beste du kan få på markedet per dags dato. Den koster riktignok litt mer, men så får du også en høyere ytelse. Lenke til kommentar
eNix Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 har ikke akkurat penger enda til å kjøpe antartica sette,men har tenkt og kjøpe blokken litt senere. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Den sunon vifta som er med bråker bra, den er tykk ca 38mm, jeg selv kjøpte meg en mist vifte og den bråker ikke på 12v, kjører sunon vifta på 7v og da er den ike ille. Skal monter ny maskina snart, da vet jeg om mist vifta kjøler godt. Et lite tips er å montere viften så den suger kald luft igjennom rafiatoren istede for å blåse. Da reduserer du støy og kjøler best! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Et lite tips er å montere viften så den suger kald luft igjennom rafiatoren istede for å blåse. Da reduserer du støy og kjøler best! Er det bevist at det kjøler bedre? Er det noen test noe sted på det? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det står i bruksanvisningen som er med og til meg gikk tempen ned 3 grader. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det står i bruksanvisningen som er med og til meg gikk tempen ned 3 grader. Da er det jo greit Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ville heller valgt et sett med dobbel radiator eller bygd selv! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Et lite tips er å montere viften så den suger kald luft igjennom rafiatoren istede for å blåse. Da reduserer du støy og kjøler best! Hva er best av å la vifta dra luft fra kabinett igjennom radiator og ut, eller dra luft utenifra og inn i kabinettet? Tenker da på om du vil få mere igjen for kaldere vann temp enn varmere kabinett temp eller omvendt. Endret 31. mai 2004 av Talker Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Kald luft utenfra og inn, man monterer vifter som trekker varm luft ut i fra kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå