Playmofetish Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Helå, Jeg prøver å hjelpe en kamerat med den gamle pcen hans. Han tror han har slettet noen "viktige" filer, og har ikke fått start på maskina de siste ukene.. Av typen "Ugyldig systemdisk" (heller ingen diskett i floppy...) Da tok jeg ut harddisken, et gammelt 4 eller 8 GB-monster på størrelse med en CD-ROM. Jeg prøvde å koble til min maskin, det var standard IDE- og molex-kontakt på den og alt. Men samme hva jeg prøver av jumper-innstillinger, får jeg ikke startet min maskin så lenge jeg har den gamle disken tilkoblet. Får feilmeldinger som NTLDR mangler, Ugyldig Systemdisk, eller "no 80-pin IDE-conductor connected". Er det noen annen måte å redde en slik disk på? Han har en del skolearbeid der som han gjerne vil ha tak i, og da er det jo ekstra greit å slette et par filer... Please, anyone? Endret 30. mai 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Please, noen som har tips? Veit han har dummet seg loddrett ut hvis han har slettet sys-filer, men han har snart eksamen, så han er litt avhengig av den disken? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 prøv å let i bios etter der man angir hvilken disk som skal bootes fra. siden du får de feilmeldingene prøver antageligvis maskinen din å boote opp på hans hd, og ikke din. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er vel en bigfoot hardisk det er snakk om,prøv å sett den som slave under cd spilleren på en ata33 kabel. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 en bigfoot harddisk? forklar... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er som han skriver,et digert monster som er like stor som en cd spiller. Har en slik i en Compaq pc. Fant bare denne linken: http://www.almacenpc.com/compraventa/ofert...5657546555.html Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvis det er en quantum hd så er det litt info her: http://perso.wanadoo.fr/rayp/HD/QUANTUM/guides/bf_a_cy.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå