RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har formatert hardisken og installert XP på d:\ (fordi xp valgte å flytte min daverende d: partisjon til c:). Når jeg vil boote til XP, står markøren bare i ro og ingenting skjer. Jeg har tidligere hatt mandrake installert på harddisken og fjernet denne i samme slengen. Jeg har hatt mistanke om at det er bootladeren til mandrake som prøver starte, men har ikke klart å fjerne denne vha format /mbr pågrunn av en feilbeskjed om feil syntaks.. Jeg har prøvd å kjøre fixmbr og fixboot i xp installasjonen uten hjelp. Jeg minstenker sterkt at det er noe gale med master-bootsektoren, men vet altså ikke om jeg har lyktes i å få orden på denne. Delvis fordi jeg ikke klarte å bruke gode gamle format /mbr. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan fikse? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hvor i bootinga henger den? Hvis du ser mus-markøren er vel windows ferdig boota... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg mener "dos" markøren. Den henger seg i bios boot rutinen. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Prøv å presse F8 når du starter opp og velg Safe Mode without networking. Deretter kan du prøve å rette feilen ved å kjøre en feilsøk. Har du ingenting på harddisken(e) bortsett fra Windows? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Jeg booter ikke inn i windows. Poenget er at jeg ikke booter inn i windows. Hadde det vært så vel. Endret 30. mai 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 F8 skal du trykke med en gang maskina starter, men hvis ikke det fungerer ville jeg skaffe meg de 6 Windows XP startup-diskettene og reparere eller re-installere Windows. På http://www.bootdisk.com/ finner du nok det du trenger. Spør igjen, har du noe liggende på maskina utenom Windows? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 F8 skal du trykke med en gang maskina starter...Spør igjen, har du noe liggende på maskina utenom Windows? Det hjelper ikke å trykke f8 når du ikke booter til windows. Som sagt har jeg filer liggende på c: som skulle ha lagt på d:, men idiotiske xp flyttet dem for meg. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det er sikkert flere måter å gjøre dette på, men den eneste løsningen jeg kommer på nå er denne: Innstaller Mandrake eller et annet OS på maskina di, ta backup av det du trenger og rens begge partisjonene dine. Deretter burde du kunne innstallere Windows XP uten problemer. Håper jeg.. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Det er siste utvei for meg. Prøver noe luddig nå, skal se om det hjelper. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Takk for tipset, prøver det i morgen. Når jeg prøver å starte opp nå får jeg følgende beskjed: Diskfeil. Trykk en tast for å starte på nytt. Dette er vel definitivt xp sin melding? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg ville gått til en dataforhandler som gjør reparasjoner og tatt backup av disken din, og få dem til å fikse pc'n din. ComputerCity og Elkjøp gjør dette tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå