Gå til innhold

Kan ikke starte XP

Anbefalte innlegg

Jeg har formatert hardisken og installert XP på d:\ (fordi xp valgte å flytte min daverende d: partisjon til c:). Når jeg vil boote til XP, står markøren bare i ro og ingenting skjer. Jeg har tidligere hatt mandrake installert på harddisken og fjernet denne i samme slengen. Jeg har hatt mistanke om at det er bootladeren til mandrake som prøver starte, men har ikke klart å fjerne denne vha format /mbr pågrunn av en feilbeskjed om feil syntaks..

Jeg har prøvd å kjøre fixmbr og fixboot i xp installasjonen uten hjelp. Jeg minstenker sterkt at det er noe gale med master-bootsektoren, men vet altså ikke om jeg har lyktes i å få orden på denne. Delvis fordi jeg ikke klarte å bruke gode gamle format /mbr.

Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
F8 skal du trykke med en gang maskina starter...

Spør igjen, har du noe liggende på maskina utenom Windows?

Det hjelper ikke å trykke f8 når du ikke booter til windows.

Som sagt har jeg filer liggende på c: som skulle ha lagt på d:, men idiotiske xp flyttet dem for meg.

Lenke til kommentar

Det er sikkert flere måter å gjøre dette på, men den eneste løsningen jeg kommer på nå er denne:

Innstaller Mandrake eller et annet OS på maskina di, ta backup av det du trenger og rens begge partisjonene dine. Deretter burde du kunne innstallere Windows XP uten problemer. Håper jeg.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...