Firestone Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg er ute etter hardware nå som lager minst mulig støy. Den gamle AMD K6-II Linux-serveren har begynt å få problemer med strømforskyningen og har tenkt å skifte den siden det høres ut som noen lager er på tur å gå gaiken. Tenkte jeg skulle trøske sammen en maskin som lager så lite støy som mulig, og dermed er jeg ute etter en nettbutikk som selger ting som strømforskyninger, prosessor-vifter og harddisker som lager minst mulig støy. Det er i hovedsak disse tingene som lager støy i maskiner til slikt bruk. Vet jo at det er fullt mulig å se hos de fleste (?) nettbutikker hvor mye støy hver komponent lager, men skulle gjerne hatt noen tips om merker (?) som har spesialisert seg på støy. Vet om f.eks Seagate's harddisker som skal være meget stillegående. Kort og godt, jeg er ute etter en nettbutikk som har hardware med lite støy nesten som en egen kategori. Noen tips? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) www.microplex.no men ett greit oppsett er (komplett.no) xp2500 samsung hd med noisecontrol (160 gb) sapphire 9600xt Chieftec dragoon db Asus hk Silent breeze 3 kjølevifte Tror dette er ganske ok stille, kabinettet og skjermkortet er de to største bråkmakerene her. Endret 30. mai 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) -> PowerColor Radeon 9200 128MB (uten vifte) -> 2x DDR-DIMM PC2700 512MB DDR -> LG DVD-brenner -> AMD Duron 1.6 GHz -> 2x Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 8MB cache (I raid) -> Asus A7V600 Hovedkort (LAN KT600, SATA, ATA133, GbLAN,Raid) -> In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/300W Power -> Zalman CPU Vifte Socket A (CNPS7000A-Cu) -> 2x EKL PAPST Kabinett Vifte 20db CPU vifte, vifteløst hovedkort og skjermkort. 2stk 12db kabinettvifter, og en relativt stille PSU sørger for at dette blir en kraftig men fortsatt stille server med 1GB ram, og harddisker i Raid. Jeg regner med at du ikke trenger bedre skjermkort eller raskere cpu siden den skal brukes som server. Skal du få prikken over i'en, så kjøper du noisecontrol til harddiskene og en F/S PSU fra microplex. Totalt: 6838kr fra komplett, de har mye stillegående produkter. Men du bør kjøpe både fra komplett og microplex for å få helt stillegående deler. Endret 30. mai 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå