Gå til innhold

Levetid på strømforsyning uten vifte?

Anbefalte innlegg

Hei, vifta til strømforsyninga på min gamle P1 150MHz har stoppet opp.

Er det noen som har peil på hvor lenge strømforsyninga kan overleve uten kjøling (den kan også gi strøm til monitoren)?

Tror forresten det er ca 2 uker siden den stoppa...og maskinen har stått på konstant hele tiden.

Er det enkelt å eventuelt bytte vifte?

Er det enkelt å bytte strømforsyning?

(hvordan er det med ledninger til hk, hd, cdrom osv, bruker man de gamle eller følger det med nye?)

Håper noen kan svare...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at du ikke trenger å kjøle PSUen i det hele tatt, men man vet aldri. Tror den kan leve leeeenge jeg :smile:

Det å skifte vifte er enkelt, men du må jo nesten vite hvorfor vifta har stoppa. Er det bare selve vifta er jobben enkel, men hvis det er noe annet...

Det å skifte strømforsyning er veldig enkelt. Kun dra ut ledningene(ja nye følger med ny PSU) som står i HDer osv. Deretter skrur du ut ca 4 skruer, fjerner PSUen, setter inn den nye og skrur på skruene igjen og kobler til kablene. Det kjipe er at P150 bruker en AT strømforsyning og ikke ATX. Mulig ATX også vil funke, men jeg vet ikke. Hvis du skal kjøpe ny må du altså ut med ca 200kr for noe som er utdatert.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur på dynga og henta en PSU fra en 386/486/pentium hvis du bestemmer deg for å skifte.

Lenke til kommentar

Er det eventuelt noe annet enn strømforsyninga som kan ryke?

Maskinen blir ganske så varm å ta på....samme gjelder cd'er og disketter man setter i den.

Maskinen har en liten vifte som blåser på harddiskene, men den hjelper vel lite når den ikke får inn frisk luft utenfra.

Vifta til strømforsyninga bråkte noe fryktelig når man startet opp maskinen før den slutta å virke...men hva som er galt vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...