Gå til innhold

Are Fosjord, en hverdagshelt.

Anbefalte innlegg

Problemet er ikke om noen følger loven eller ikke. Problemet er om grunnlovsstridige regler kan innføres. Kan den totalitære statens redskap, politiet, kreve å få snuse rundt i lovlydige nordmenns hjem.

Hvorfor er du så opptatt med grunnloven til "en totalitær stat"?

Ja, for du mener jo at politiet er totalitærstatens redskap.(Går ut ifra det er Norge du mener siden dette handler om dette landet.)

Men, akkurat dette er ikke så enkelt som det ser ut til. Hvis dette er forhåndsvarslete rutineundersøkelser så faller det ikke under "mistanke om kriminelle handlinger.

På den annen side, å kalle denne våpensamleren for hverdagshelt er feil, når jeg tenker på helt så er det andre ting som kommer en i hu. :roll:

edit: redskap, ikke verktøy.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe mot dette. Man velger selv om man vil ha et våpen eller ikke. Og det er ikke akkurat snakk om at politiet skal komme busende inn midt på natta dette her.

Hva blir det neste som er "menneskerettskrenkende" og "totalitært": At jeg blir urettmessig mistenkeliggjort av politiet ved å måtte blåse i en promillekontroll??

At jeg må vise alt jeg eier og har av private eienedeler når jeg skal ut og reise med fly for faktisk å bevise at jeg ikke er en terrorist??

:ermm:

Lenke til kommentar

Først og fremst: Jeg ønsker ingen politistat. Jeg mistenker heller ikke personen som omtales for å oppbevare våpen ulovlig; det har jeg ingen forutsetning for å si noe om. Setningen jeg kom med var flåsete ("Har han ikke noe å skjule..."). Like fullt er det noe jeg ikke skjønner: "Etter våpenlovens paragraf 27 skal våpenkontroll i private hjem kun skje etter forhåndsvarsel. Våpeninnehaveren skal være varslet minst 48 timer før kontrollen skal foregå."

• Våpensjekken skal klareres 2 døgn i forveien; hva er problemet?
  • Det er ikke snakk om ukentlig sjekk; hva er problemet?
  • Hvor tidkrevende kan det være? En time?

Hadde politiet kommet brasende inn med maskinpistoler og tvunget våpeneieren i knestående hadde det vært noe ganske annet; dette er allminnelig kontroll etter forhåndsvarsel. Truer det privatlivets fred? Er det verre enn at takstmannen tar en titt på huset? :ermm:

Synes det er morsomt å se annenrangs skapkommunister og totalitære skapninger nå kryper frem fra ethvert hjørne her på forumet. Klaaart vi må få overvåke og plage våpeneierne litt. Stå på!

Dersom du siktet til undertegnede skal du vite følgende; jeg er neo-marxist og eksistensialist. I klartekst: Jeg er tilhenger av en nytolkning av marxismen kombinert med Kierkegaards eksistensialisme. Det er ikke det samme som å være kommunist, faktisk langt derifra. Videre er jeg tilhenger av Alexander Dubcêk, en foregangsmann innen neo-marxismen, jeg tenker på Prahavåren 1968. Han valgte å bryte med det kommunistiske diktatur, noe Breshnev og gammelkommunistene i Sovjet likte heller dårlig; de sendte tanksene sine inn byen for å stoppe utvilkingen. Altså er jeg ingen kommunist. Men du siktet vel ikke til meg? :roll:

Du snakker om noe du ikke forstår deg på. Sleng litt dritt nå, og understrek poenget mitt.

Lenke til kommentar
Jeg er positiv til å slenge dritt mot deg

:roll:

Du duller deg inn i noe intellektuellt filosofisk tøv

:laugh:

Du har klart å terpe på deg et helt forum, selv de som fra tid til annen er dine meningsfeller. Du svarer ikke når du innser at du har tapt en debatt. Du forsøker å fremstå veltalende og seriøs, men mislykkes. Du går til åpent angrep på enkeltpersoner. Gratulerer. Håper moderatorene gir deg en permanent sommerfeire. Du ignoreres fra nå av. :thumbup:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Synes du virker som en dårlig kopi av meg med ditt forrige innlegg.

Kanskje han ignorerer deg pga tåpelig debatt-teknikk, og ikke pga av avatar og nick?

Mener du at det ikke burde være lov å sjekke om folk har ulovlige våpem på 48 timers varsel, men det er greit å fengsle folk uten grunn?

Lenke til kommentar
Tror vi skal være glade for at våpeneie er regulert.

Det sier du neppe den gang våpeneierne går til væpnet motstand mot staten. En vakker dag vil det skje, og du vil takke dem.

Dette er noe jeg forventer å høre fra AKP-ml medlemmer. Dvs. de som var medlemmer på 70-tallet. Jaja, om man går til høyre eller venstre, går man langt nok blir man samme person.

Lenke til kommentar
Tror vi skal være glade for at våpeneie er regulert.

Det sier du neppe den gang våpeneierne går til væpnet motstand mot staten. En vakker dag vil det skje, og du vil takke dem.

Og det kommer nok ikke du til å si den dagen en liten innbruddstyv stikker av med hagla mi som står i lett henslengt i skapet, med ammo i hylla ved siden av. OG er du riktig heldig så bruker han den hagla i sitt neste brekk, som kaskje kan være DITT hus.. .

Lenke til kommentar
Hagla mi står ikke i noe skap, den ligger i senga så problemstillingen din er irrellevant.

Ah så du vil ikke ha våpensjekker fordi du oppbevarer din egen hagle FULLSTENDIG uforsvarlig? Og dermed ville fått tilsnakk/bot...

Fint at du totalt ødela din egen argumentasjon om diktaturstaten nå :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...