Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bakhjulsdreven bil. ca. 20k - 30k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

opel senator begynner det å bli vanskelig å skaffe deler til, både 2.5i og 3.0i. Ellers har du scorpio (85-94), bmw 525i fra midten av 80-tallet og så og si alle GM g-bodies (78-88?) olds cutlass cruiser (stasjonsvogn) chevy malibu (stasjonsvogn) osv osv. Mange av gmbilene har chevrolet 350motoren som er gull i mange motortrimmere sine øyne, får så og si alt av deler til disse

Du kan kjøpe en gammel audi quattro (med sperre på mellomaksel og bakaksel) og bygge om til bakhjulstrekk, det er meget enkelt.

husk bare at du SKAL ha diffbrems, ellers forsvinner all moroa.

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

Som Ezekiel sa er diffrensialbrems veldig kjekt og morsomt.. På vinterstid hjelper den med fremkommeligheten, men er ikke et must for å sladde med. På sommerstid gjør diffbremsen bakhjulstrekken mye mer morsom :green:

Av de europeiske bilene nevnt her er det vel BMW'ene som har noen av de sprekeste bilene i denne prisklassen. Er ikke sikker på hvor mange av disse som har diffbrems da. Du har jo også noen Volvo TIC'er som er ganske friske.. Men disse gir kanskje litt traktorfølelse..?

Jeg vil anbefale BMW, men vær litt obs! Mange BMW'er er gjerne litt horkjørt.. Dermed noe mer slitt enn f.eks en bestefarkjørt Opel Omega ;)

Lenke til kommentar

vil noen av disse, spesielt BMWen, ha veldig dyr forsikring? Vil ikke bruke for mye penger på forsikringa. Jeg har jo ikke lappen helt enda, og det er vel dyrt med forsikring for unge mannlige sjåfører.

Edit: jeg likte den Chevy monte carlo ss

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

BMW er litt dyrt i forsikring, ja.. :cry: Dette kommer ganske enkelt av at det er spreke biler som mange ungdommer velger.. og dermed krasjer..

Biler med litt høye ulykkestall, betyr biler med høy forsikring.. Du har ikke mulighet for å sette forsikringen på foreldrene dine?

Lenke til kommentar
BMW er litt dyrt i forsikring, ja.. :cry: Dette kommer ganske enkelt av at det er spreke biler som mange ungdommer velger.. og dermed krasjer..

Biler med litt høye ulykkestall, betyr biler med høy forsikring.. Du har ikke mulighet for å sette forsikringen på foreldrene dine?

Jo jeg kan vel sette forsikringen på foreldrene. Men hvis jeg kræsjer eller noe sånt, er det ikke de som må svi for det da. Slik at de ikke får forsikringsbonus eller noe sånt.

Lenke til kommentar

scorpio cosworther er sjelden vare og koster noe mer enn 30 laken. Dessuten kom de bare med automat. Og tro meg, å slenge med stumpen med automatgir er ikke bare bare. Jeg har selv "trampa clutch" på automatgira bil av ren refleks en sen vinterkveld, traff dog bremspedalen istedet for clutch. Ble ikke heelt som planlagt det.

Lenke til kommentar

klart det blir en vanesak, men i den tida før det blir en vane skal man være litt forsiktig.

Har lekt med 2tonn amerikansk stål på vinterføre jeg. Det må være fryktingytende å se en 80talls caprice stasjonsvogn (fullsizer, type scvær) komme sidelengs gjennom svingen ;) Etter en stund gikk det greit med automat ja. Selv i en så tung bil var 350, automat og diffbrems en helt ok kombinasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...