Gå til innhold

XBOX- hvor mange har den? Går den ann å tweake??


ripper329

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-12 10:37, ripper329 skrev:

Hei... Lurte på om mange her har xbox. Kjøpte den selv å er meget fornøyd!!


Går det ann å tweake xbox eller gjøre noe spes xtra med den?



The Ripper


Går det ann å få xbox til å spille divx?? hmmmm



 

For å ta det første spm først:

 

Ja, det er fullt mulig, bare så lenge man har utstyr og fantasien på plass! Leste en artikkel på [H]ardOCP der de "gærningene" der installerte vannkjøling på Xbox'en. Den ble ikke noe raskere, men både systemtempen og CPU-tempen sank meget betraktelig. De hadde laget systemet slik at chassiset på Xbox'en ikke måtte modifiseres på noen måte, slik at den kunne sendes uskadet tilbake til Microsoft.

 

Så det andre spm:

 

Xbox klarer ikke engang å spille av brente CD-er...men med så mange "hackere" osv der ute, tar det nok ikke lang tid før man kan spille av både det ene og det andre på denne konsollen... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at man kan spare noen minutter på hver CD man ripper på Xbox ved å bytte IDE kabelen i maskinen.

Den som står i er vistnok en ATA33 kabel, ved å bytte til ATA100 kabel skal man få høyere fart på overføringa til HD...

 

Veit ikke om dette stemmer, men det er iallfall det jeg har hørt.

 

Gjør dere det så tar ikke jeg no ansvar hvis noe ryker i boxen da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 19:24, EviLEddiE skrev:

Quote:


On 2002-04-12 10:37, ripper329 skrev:

Hei... Lurte på om mange her har xbox. Kjøpte den selv å er meget fornøyd!!


Går det ann å tweake xbox eller gjøre noe spes xtra med den?



The Ripper


Går det ann å få xbox til å spille divx?? hmmmm



 

For å ta det første spm først:

 

Ja, det er fullt mulig, bare så lenge man har utstyr og fantasien på plass! Leste en artikkel på [H]ardOCP der de "gærningene" der installerte vannkjøling på Xbox'en. Den ble ikke noe raskere, men både systemtempen og CPU-tempen sank meget betraktelig. De hadde laget systemet slik at chassiset på Xbox'en ikke måtte modifiseres på noen måte, slik at den kunne sendes uskadet tilbake til Microsoft.

 

Så det andre spm:

 

Xbox klarer ikke engang å spille av brente CD-er...men med så mange "hackere" osv der ute, tar det nok ikke lang tid før man kan spille av både det ene og det andre på denne konsollen... :smile:

 

Åssen går det ann når den har mini dvd format?

Lenke til kommentar

Det er gamecube som har mini cd format, og jeg mener å ha lest at den kan spille video cd'er, kanskje jeg har tatt feil? Jeg vet ikke engang om det er plass til dem oppi cd-trayet. Det er mulig jeg blander sammen Gamecube og Panasonic's Q(gamecube og DVD-spiller i ett).

 

Samme for meg egentlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke langt unna. Den ligner litt en slags all-purpose media maskin, spesielt når Xbox Live lanseres. Hørte at de skulle tilby en rekke andre tjenester utenom spill. Blir spennende å se hvor mange som er villige til å punge ut med månedlige avgifter for å spille på internett.

Lenke til kommentar

GC ligner like mye på en PC som Xbox gjør, teknisk sett. Den har en GPU (ATI er den største OEM produsenten av grafikkort til PC), en CPU, en lydenhet, en systembuss, minne til de forskjellige komponentene på samme vis som en PC. Det som gjør at, for noen mennesker, Xbox ligner mer, er fordi den ikke er BEGRENSET på samme vis som GC med mini-ekkel-DVD-format (ikke noe som helst positivt med et slikt format), ikke har den harddisk og nettverk heller.

 

Basicen er den samme, bare litt forskjellig arkitektur og det er gjort litt forskjellige valg under utviklingen. De er likere enn du tror.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Gamecube og Xbox er større enn du tror. Arkitekturen på Xbox er mye mer likt en PC enn det GC's er. Å si noe annet er håpløst. Selvsagt har den en GPU, CPU og lydkort og alt som er, men det er hvordan de er oppbygd og hvordan de virker sammen som teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...