Gå til innhold

Messenger Thief.. ?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Her om dagen var jeg så dum å lastet ned en .exe som het så mye som "messenger thief.exe". Tok selvfølgelig mine forholdsregler og scannet fila med NAV2003 før jeg åpnet den..

Så åpnet jeg den da.. og ingenting skjer. Tenkte som så at filen var ødelagt, og tenkte ikke mer på det..

Men..

Etter noen dager ser jeg det begynner å dukke opp drøssevis med arkivfiler i mappen under der jeg åpnet fila.

Alle filene er på 10,6KB og har navn relatert til spill og særlig cheats.

F.eks:

Doom password sniffer DEViANCE

HL2 password sniffer MyTH

Mirc aimhack ( :laugh: )

Scanna absolutt hele disken med Ad-Aware, men den fant ingenting..

Er ganske så oppgitt jeg.. skjønner ikke bæret av dette, så litt hjelp settes pris på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å oppdater virusprogrammet og søk gjennom hele maskina. Er du sikker på at det er "messenger thief.exe" som har forårsaket disse filene?

Ja.. det er "Messenger Thief" som har gjort det..

Oppdaterer jo NAV hele tiden jeg, så det er ikke noe problem.

Men er mulig at jeg har fått fikset det nå; I Install/Uninstall Apps. var det en oppføring om en slags "download-manager", som nå er fjernet.

Mye rart folk lager :hmm:

Lenke til kommentar

Søk i registeret (Run\"regedit") etter fks Messenger Thief og slett det som evnt dukker opp. Messenger Thief er nok kun et dekknavn som kunne vært egentlig hva som helst, slik at folk laster det ned, så jeg tror ikke du finner noe med den metoden. Let i Add\Remove Programs etter ting som du ikke kan huske å ha installert eller som ser "mystisk" ut.

Det jeg ikke skjønner er at verken Norton eller Ad-Aware tar filene...

Lenke til kommentar

Lite å finne i registeret annet enn logger fra WinRAR om hvor arkivet ble pakket ut.

Ser heller ingenting i Add/Remove Programs som jeg vet jeg ikke har installert..

Virker som den bare laster ned om natta når DC++ står på.. hmm...

Kanskje noe som har integrert seg med DC og laster ned sånn?

Er det en slags logg til DC++ hvor den fører opp alt som blir lastet ned?

Lenke til kommentar
Hvis filene (de på 10,6kB) blir lastet ned fra internett kan du sjekke firewallene og evt. sperre programmet eller porten som filene blir lastet ned fra. Hvis de blir generert på PC-en er det litt verre.

Er det jeg ikke er sikker på , men skal sjekke med et program som heter Active Ports og se hva som er aktivt..

Er ikke noen programmer som logger all aktivitet ut på nettverket fra min pc?

Helst freeware/shareware evt. trial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...