Gå til innhold

Ønsker tips til skjermkort med tv-out.

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har ein pentium || 233Mhz med 256Mb sdram.

voodoo2 12mB (veit det er gammalt)

Og eit videoredigeringskort og mpeg2 kort.

Eg har brukt videoredigeringskortet til å spille dvd på tvén.Men,eg får diverre ikkje vist/spillt andre filer på tvén..

Noen som har annbefalinger på skjermkort med tv-ut som passer til den maskina eg har tenkt å ha den i.

Rimelige med gode løysninger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et ati 7200 eller 7000 klarer seg?

veldig bra tvutgang og 2d, men koster kanskje litt mer en det du vil gi?

Ellers får du vel geforce 2mx kort for en ca 700 kroner. Har vel tvutgang de fleste versjonene, men den ervel ikke like bra som ati sin teknologi.

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-04-12 10:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville sett etter et matrox G400/G450 med dualhead. TV-ut ordens med en egen kabel som sette spå den ene VGA utgangen (følger med de fleste kortene). Hvis ikke kan denne kabelen handles på komplett til ca. kr 100,- . 2D kvaliteten på Matrox kortene har i alle år satt standarden. TV-ut fungerer som en drøm på dette kortet. Kortet er svakt på 3D spill, men det er ikke det du skal bruke det til allikevel. Prisen er tross alt under kr.1000,- .

Men dersom du har tenkt å bruke maskinen (PII-233) til divx:-) avspilling, er jeg redd den bli i svakeste laget.

Byggeren

slapps.com

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-12 10:47 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-12 10:48 ]

Lenke til kommentar

Heisann!

Ja det skal det.

Du bør heller ikke være redd for alt dette snakket om driver trøbbel. Driverne som følger med Radeon 7500 fungerer helt fint samt at ATI stadig lager nye drivere som hele tiden øker ytelsen til kortet!

Jeg testet noen nye drivere i går som økte min ytelse

med 400poeng i 3dmark.

Jeg kan anbefale dettte kortet på det varmeste!=)

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM

Thermaltake Silent Viking <21db

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-12 10:49 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-12 10:49 ]

Lenke til kommentar

Hei byggeren!

Når du snakker om at om du skal bruke den til divx avspilling er du redd den blir i svakeste laget..?

Tenker du på skjermkortet eller på maskina(p|| 233Mhz)?

Eg har kjørt divx filmer (lovelige)uten problem på den maskina..Sjølv da eg hadde 64Mb sdram gjekk det fint fint..Uten at det hakka/hakker i det heile tatt..Når eg har sett dvd filmer på tvén via pcén tidligare har eg brukt phono kablar som ender ut i ein scart kontakt (eg bruker ein 3,5mm (jack/mini jac,folk bruker ulik betegnelse på den pluggen) til phono og bruker eit ho phono stykke til å kople den til lyd phono kabelen....

Dette har fungert uten problem..

Grunnen til at det vart gjordt slik av at antenne inngangen på tvén er øydelagt..

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på maskinen, men dersom du har testet dette så er det jo greit.

Skjermkortet vet jeg fungerer utmerket. Det fungerer knirkefrit på min "video" maskin. Det er en PIII-500.

Edit: Forresten så er de fleste divx:-) filmene jeg har sett med denne løsningen ulovlige. Det er jo derfor jeg har tatt bryet med å sette den opp :grin:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-12 11:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...