Simon Aldra Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Men kan du ikke redigere navnet på den please? Skal jo være en sticky, som varer. Er like irriterende hver gang jeg ser den. Want som cheese with that whiiiiine? *Beklager CS-lingo* Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 for de som vil bruke bitelitt penger, kan man kjøpe spiralfjær som går akurat utapå slangen, da vil man kunne bøye den over dobbelt så mye uten å få knekk Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg høres sikkert ut som en totalt noob (noe jeg forsåvidt er innen vannkjøling), men hva er farlig med å få en slik knekk på slangen? Bortsett fra hvis slangen bøyer seg helt slik at vannet stopper opp. Føler det er noe jeg ikke helt forstår her mvh en som sitter å venter på sitt første vannkjølingssett (Asetek waterchill ) Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg bruker fjøra som sto i en gammel softgun jeg hadde liggende, funker UTMERKET Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg høres sikkert ut som en totalt noob (noe jeg forsåvidt er innen vannkjøling), men hva er farlig med å få en slik knekk på slangen? Bortsett fra hvis slangen bøyer seg helt slik at vannet stopper opp. Føler det er noe jeg ikke helt forstår her mvh en som sitter å venter på sitt første vannkjølingssett (Asetek waterchill ) 5713111[/snapback] Når vannet stopper så stopper også kjølingen av komponentene dine som er avhengig av at vannet går runt og inn i radiatoren og blir kjølt ned... Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg bruker en glassfiberarmert PVC slange som brukes i båter osv. Tåler ekstremt mye bøy, den kan bøyes 180 grader med noen få centimeter i indre bøyeradius uten at det blir knekk! Endret 3. mai 2006 av odd2k Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 bra förslag tänkte dock lägga till at pianotråd, det stoppar du in i röret och det rostar inte... jag upplever det som den bästa (visuelt sett) lösningen, efter att jag prövat fjädrar, denna lösning, rör i rör... och mycket annat... Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 for de som vil bruke bitelitt penger, kan man kjøpe spiralfjær som går akurat utapå slangen, da vil man kunne bøye den over dobbelt så mye uten å få knekk 5158333[/snapback] Hvor får man tak i slike spiralfjærer da? Mvh Vgdev Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Eh...Jeg vet ikke om jeg synes det lönner seg med ståltråd og greier med tanke på at 1/2tom silikonslange med instöppt rustfri spiral koster 30 kr metern på slangespesialisten her i moss...den er akkurat lik den vanlige klare pvc slangen bare veldig myk og böybar og spiralen flytter seg GARANTERT ikke og er ikke utenpåliggende så den tar imot om du skall tre slangen igjenom noe eller innenforliggende så den tar imot om du ska tre den på noe heller, men du trenger avbiter til sist når du kutter den da...men jeg mener du bruker uansett ikke mer en 3-5 meter uansett hva slags vannkjöling du bygger....og skangen finnes i dimensioner fra blyant-tykkelse til stövelskaft... så hvorfor spare noen tiere og få det til å se ut som en skraphandlerbinge i datan din ?? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 En måned siden siste post, men hey.. Ikke alle som bor i Moss vet du Er ikke bare bare å få tak i det du snakker om her, men helt klart et bedre valg. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 En måned siden siste post, men hey.. Ikke alle som bor i Moss vet du Er ikke bare bare å få tak i det du snakker om her, men helt klart et bedre valg. Nei... ikke alle som bor i Moss Pedersen:D men jeg vill bare si en ting her... TYGON slanger!!!!!! Lenke til kommentar
Meier Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Bare som et lite tips.......Knekk på vannslanger? Jeg driver med akvarier. Og har aldri opplevd knekk på vannslanger. Og dem er det mange av her. Det er Eheim vannslanger, jeg bruker. De er grønne, så de passer kansje ikke inn her? Kjøper du gjennomsiktige på Clas Ohlson, så er du garantert knekk. Det er noe billig ræl. Går du for Eheim sine vannslanger, så er man sikker, garantert............ Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Det hender man får noen ekle knekker på harde vinkler. For eksempel hvis man skal ha en slange fra GPU til CPU, så har man en 90 graders vinkel å lage på 10-15cm. Da blir det fort knekk - men den kan fikses med antiknekk. Her er forresten noen fine, som ikke koster så mye: http://www.aquatuning.co.uk/index.php/cat/c530_Plastic.html De har i metall også, men de er kjedelige Feser har forresten veldig gode og fleksible slanger. Endret 9. mars 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Trenger vi denne lengre? Vi skulle ikke fletta den i en guide eller noe sånt, for å begrense antall sticky-tråder? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hva med å legge tråden inne i ledningen? Da vil du samtidig få bedre/mere turbulens i vannet, og det vil kanskje kjøle litt bedre? Men kanskje best å bruke noe som ikke ruster. Hvordan skal du få til det noen lunde jevnt - og liggende langs slangeveggen? Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Noen som har prøvd og forme/bøye flexible slanger med varme? Ved bøying av akryl rør stikker man en slange/kabel el. inn i slangen for og unngå at den knekker, varmer og bøyer. Indre diameter på slangen må være lik eller ørlite større enn den du stikker inni. Varm slangen med varmt vann(ikke kokende, dette kan missfarve slangen) og bøy i vei. Får noe ekstra slange snart, skal prøve dette hvis jeg må for og få det til og passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå