Gå til innhold

GUIDE: enkel anti-knekk på slanger.

Anbefalte innlegg

Enkelt system

Anti som i å knekke, ikke snopet som kalles knekk, for da ville det hett anti knekk som vil si at en hater eller er imot godteriet smeltet sukker (eller.no)

Kauder du er på OK.no IKKE kakemonsen.no Motatt? :hrm:

spar folk for slike komentarer, det er ingen her som får betalt

for det de gjør, Diablito2k har gjort en god jobb med denne guiden

og fortjener litt kredd for det.

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å legge tråden inne i ledningen?

Da vil du samtidig få bedre/mere turbulens i vannet, og det vil kanskje kjøle litt bedre?

Det er ingen fordel med turbulens i slangene! Det optimale ville vært slanger uten noen som helst motstand, men det kan bli problematisk å få tak i.. :roll:

Det er bare i blokkene dine du bør forsøke å oppnå litt turbulens, selv om den viktigste grunnen til at man lager ujevnheter i vannblokker, er å øke kobberets overflate til vannet, og dermed få bedre varmeoverføring. Jeg er på litt tynn is her, har ikke doktorgrad i fysikk akkurat, men det er slik jeg har forstått det i alle fall.

Lenke til kommentar

Da vil du samtidig få bedre/mere turbulens i vannet, og det vil kanskje kjøle litt bedre?

Men kanskje best å bruke noe som ikke ruster.

det vil hindre vannet mer.... pluss at da er det ikke enkelt lengre..

Lenke til kommentar

Men kanskje best å bruke noe som ikke ruster.

Spørs hvor i systemet det èr. Turbulens før tanken vil ikke gi noe utslag, vil det...

Lenke til kommentar

ser mange vil bruke plastisolert ståltråd, eg har for vane å sure inn metalldingsar som skal inn i kabinettet mitt i matfolie, den klistrar seg fast og isolerar forhåpentligvis dersom det skulle verte kontakt (har ikkje testa)

Lenke til kommentar
ser mange vil bruke plastisolert ståltråd, eg har for vane å sure inn metalldingsar som skal inn i kabinettet mitt i matfolie, den klistrar seg fast og isolerar forhåpentligvis dersom det skulle verte kontakt (har ikkje testa)

Metalldingser? Håper ikke det er hw du snakker om! Grunnen til at plastfolie klistrer, er jo at den er statisk ladet, noe finelektronikk som kjent ikke er særlig glad i..

Lenke til kommentar

Metalldingser? Håper ikke det er hw du snakker om! Grunnen til at plastfolie klistrer, er jo at den er statisk ladet, noe finelektronikk som kjent ikke er særlig glad i..

meinar heimesnekra utstyr som denne antiknekken......

Lenke til kommentar

Fin fin sticky!

Denne trengte jeg sårt akkurat nå , har en radiator som står _veldig_ nærme radeon kortet mitt. Har ingen andre muligheter enn å teste anti-knekk fjærene og se om jeg ikke klarer å unngå knekken.

Takker :)

Endret av mistabeen
Lenke til kommentar

Er man bekymret for metall og tilfeldig vis har en pose med kabelstrips liggende gjør disse også en grei jobb. Monteres rundt slangen med omtrent samme avstand som viklingene til Diablito2k's ståltråd - personlig har eg flere kabelstrips enn ståltråd liggende ;)

Lenke til kommentar

Glemte den her litt :blush:

anti-knekk.jpg

Klikk for større bilde. (1600x1200)

Ble litt mørkt på grunn av at hvis jeg brukte blits så fikk jeg ikke med det som var inn slangen.

vannkjoling03.jpg

Klikk for større bilde. (1600x1200)

Her ser dere problemet mitt mellom radiator og grafikkortet.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...