Gå til innhold

Musmatte til optisk mus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-12 10:33, kjelligeek skrev:

Det kan neppe være bra for musen!!


 

Hvorfor skulle ikke det være bra for musen? Jeg har heller ikke noen problemer med min Logitech optiske trådløse mus. Har i grunnen aldri vurdert musematte til den en gang... :smile:

Lenke til kommentar

Det man skal huske når det gjelder optiske enheter, er at underlaget bør være relativt lyst for å reflektere lyset fra enheten.

Om man så bruker enheten på f.eks. en musmatte eller bord, spiller ingen rolle etterom man ikke har noen bevegelige deler å bry seg om.

Lenke til kommentar

Et bord kan noen ganger slite mer på glideføttene.

Men det kommer an på bordet.

 

Jeg har MS iMouse Ex 3.0 Prøvd på mass matter, den sliter ikke med noen. Svart stoffmatte funker perfekt. DELL OEM, svart plast ruglete (ny type) funker også helt perfekt.

 

Tror jentemus (mus uten baller) er blitt så bra nå at det har mindre å si. :smile:

 

JEg foretrekker jentemus foran blindemus (mus uten øyne) ivaffal. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 09:47, kjelligeek skrev:

Jeg har explorer v3.0 er det noen musmatte som er å anbefale?


 

Jeg har også MS Intellimouse v3.0. Beste musa jeg har hatt. Jeg har prøvd forskjellige musematter, og til optiske mus er det for tiden en konge på markedet i følge mine egne erfaringer: fUnc surface 1030. Denne selger de på Microplex.no. Det var som om jeg kom til en ny verden med denne matta. Musa bare "svevde" av gårde. En fantastisk følelse. Må prøves.

 

Forøvrig testet de denne matta på gamer.no for noen dager siden. Les den testen hvis du ikke tror meg:

http://www.gamer.no/omtaler/func_1030

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Jeg har også en MS IE 3.0 mus

Jeg vil anbefale de nye gaming mattene fra Everglide. Du får kjøpt de blant annet på http://www.microplex.no

 

Du kan velge forskjellige motiver på de. Jeg har "Asian Swords". Jeg er faktisk mer fornøyd med denne enn min Everglide Giganta. Glir minst like litt og er bare 2 mm tykk. Anbefales!

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-04-12 11:49 ]

Lenke til kommentar

hvite ark er noe av det beste jeg kan bruke. Hvis du lyser på det med det røde lyset ser du faktisk ganske mye tekstur. En lys matte med tekstur som gir god kontrast ville være best.

 

Lagde et ark med et mikroskopisk rutenett en gang og det funka dødsbra. Eneste problemet er at arket gikk i oppløsning etterhvert så jeg vurderer å legge plastfilm over det eller noe. Helst matt... hmmm.... overheadark... det må jeg prøve :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...