Gå til innhold

al-Qaida dreper svenske i Saudi Arabia

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Hvorfor???

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=228598

I en angivelig al Qaida-kunngjøring heter det at gruppen har drept flere vestlige gisler og "slaktet" en svenske og en italiener i Saudi-Arabia.

al-Qaida har selvfølgelig forklaring på hvorfor de drepte en japaner:

-Blant de drepte var en japaner som ble slaktet fordi USA har blandet stammen hans inn i krigen mot muslimer, spesielt i Irak, lyder budskapet. Stemmes hevdes å tilhøre en av al-Qaidas fremste ledere i Saudi-Arabia, Abdulaziz al-Muqrin.

Men hva med svensken?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Mer info om svensken:

Svenske statsborgere er i ferd med å forlate Saudi-Arabia etter at islamister lørdag angrep flere boligområder og drepte minst 17 personer, blant annet en 51-årig svensk kokk.

Han bor bare noen få minutter fra boligkomplekset hvor den svenske kokken fikk strupen skåret over. Også en italiensk kokk på 35 år var blant de drepte, bekrefter italienske myndigheter søndag.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=228601

Dreper kokker??? :roll:

La meg være først til å si at jeg ikke tror på grunnene al-Qaida sier offentlig om motivene deres...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Poenget er for at noen folk skal se at al-Qaidas egentlig grunner til det de gjør er noe helt annet enn det de sier. De sier alltid at det de gjør er respons på USAs kriging osv. Men hva har en svensk kokk å gjøre med dette? Ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det er ingen her som støtter Al-Qaida, så jeg ser fremdeles ikke poenget.

Nei, men det er mange som tror på deres ytringer og de "offisielle" grunnene til at de gjør ting. Ergo, USA = EVIL.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det sto på VG at de ville renske SA for hedninger...

Da gjelder det for alle som ikke er fra SA å komme seg ut...

Ja, men den får ikke like mye støtte som "USA IS EVIL!!"

Lenke til kommentar
Ja, men den får ikke like mye støtte som "USA IS EVIL!!"

Man må bruke hva som fungerer... Er ikke noe vits i å drive terror-aksjoner som ikke appellerer til "folk flest"

De har da fått brensel på bålet etter toturen i Irak av amerikanerne. Vil nok tro at de bildene går igjen på deres egne vervekampanjer. Ikke at jeg vet det 100% sikkert. Men det er det jeg ville ha gjort hvis jeg hadde vært leder for en slik organisasjon...

Lenke til kommentar

Vil nok tro at det er pga deres syn på verden generelt. De ser oss som hedninger som lar kvinner jobbe og gå med minimale med klær. De er også lei av innblanding fra oss hedninger i deres områder (les Palestina) De liker iallefall ikke støtten som Israel får fra noen land i Vesten. De ser på USA som den store Satan og ettersom vi i vesten er allierte med USA så liker de ikke oss heller. Ettersom de er fanatiske så skiller de ikke myndighetene og sivilbefolkningen. De tror alle i vesten mener det samme som visse regjeringer. Disse fanatikerne vil ha en fundementalsk "islamsk"-stat. Ettersom vesten støtter moderate stater i de arabiske landene, så hjelper det ikke på popularitenen vår. Disse personene er ekstremt farlige ettersom det er umulig å diskutere med dem. De gjør absolutt alt i sin makt for å nå sine mål. At de har fått kall fra den almektige så hjelper det iallefall ikke på vår situasjon. Du kan sette deg inn i tankegangen til en viss grad og kanskje tilogmed skjønne hvorfor de gjør det de gjør.

Det er mange grunner til at de blir fanatisk, men de grunnene er så mange at jeg gidder rett og slett ikke ramse dem opp...

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal de egentlig hate vesten, når det er usa som støtter israel? Det er da mange "vestere" som støtter palestina...

USA = vesten

vesten = alle landene som er i Europa og nord-amerika.

Vesten holder sammen. Derfor liker de ikke noen land i Vesten. Selv om det er mange som støtter palestinerne, så skiller ikke terroristene disse fra de andre i vesten. De ser på hva regjeringene gjør. Ikke hva folket mener. Pluss de er blitt hjernevasket til å tro at dette er en helligkrig mot alle som ikke tror på den riktige religionen. De ser på vårt levesett som et slag i ansiktet mot alt det de holder høyest i livet. Lett kledde damer, sex før ekteskapet, alkohol osv osv. Alt dette er en synd og de liker det rett og slett ikke. Hjelper ikke at du har et palestinaskjerf når du drikker og danser lettkledd i gatene. Dette er fanatiske personer det er snakk om. Slike personer har vi i alle religioner. Det var vel senest idag at en prest ble kastet ut av en kirke her i Norge. Det er ikke alltid logisk det de driver på med.

fanatisk (lat. fanaticus 'gudinnviet, gudinspirert; begeistret', av fanum 'hellig sted') som viser en ensidig og intolerant iver for en sak; som er oppglødd for en sak ikke vær så f-! / han er f- på det området / f-e tilhengere .
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...