Gå til innhold

Når kommer X800 XT ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:laugh:

 

Nå er jo X800 XT PE en håndplukket GPU. Hørt rykter om at ATi snakker om å komme ut med en X800 XT (ikke PE) med lavere klokkefrekvens...

 

Skal ikke se bort i fra at det ikke bare er nV som sliter med dårlig yields... Hvis det faktisk stemmer at ATi sliter med å levere mange chip med så høy kokkefrekvens så er det interesant. De trenger nemmelig sårt de Mhz'ene hvis de skal slå nVidia med litt margin

 

Hadde vært morro å se NV40 (16-pipes) på 400Mhz mot R420 (16-pipes) på 400Mhz

Lenke til kommentar

Ati sliter ikke med yieldsene sine . Det strider mot x800's design . Det er pga av at de har såppas gode yields og low-k at de har så høy klokkefrekvens . x800xt pe er ikke en 6800ue . Mens nvidia sliter deretter med yields som kan synes på den lavere klokkefrekvensen . Noe som har blitt bekreftet fra ibm . x800 xt var vel som en ny konkurent ment mot gt . jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om x800xt siden det kommer fra nquirer . Høres dette ut som noe sikkert ?

 

We don't know how many X800 XT cards will be produced and fear that the chips will be almost "hand-selected" to work at such frequencies and with 16 pipelines

 

Vi husker da alle 6800ue som det troligst blir svært få av

Endret av Troggen
Lenke til kommentar

TDK: hvor bstillte du din x800XT PE? (refererer til signaturen din).

og når kommer PE versjonen her? Samtidig som XT'en omtrentlig?

 

Hvis bare pro-moddingen hadde gitt en fullverdig XT så hadde jeg prøvd det, men det virker som om folk ikke klarer å klokke dem opp mer en til XT hastigheter, eller litt over. Kanskje det har med at pro kortene har annet minne?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...