Vu-caN Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 I går da jeg la meg fungerte alt fint, i dag da jeg stod opp kommer jeg plutselig ikke lenger inn på min 200gb hd(NTFS). Når jeg prøver å aksessere den får jeg opp et spørsmål om jeg vil formatere den, akkurat som den var ny. Label på hd er også forsvunnet. Eneste jeg gjorde før jeg la meg i går var å legge inn en virus-scanner som jeg hadde fått anbefalt av en kamerat, og mens jeg søkte avbrøt jeg den fordi den begynte å scanne gjennom enorme avi-filer, og jeg ville bruke maskina. Hd'en fungerte da jeg slo av, men da jeg slo på var den "nullstilt" Er alt på disken forsvunnet og tapt? kan jeg glemme å få tilbake mine data som har fulgt meg gjennom mitt bedagelige liv? Jeg har sjekket løse kabler, og jeg finner hd'en fra explorer men har ikke lyst til å formatere den før jeg vet om jeg absolutt må. Bios har jeg oppdatert til nyeste. tips og alt som kan hjelpe meg er velkommen! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Prøv PC Inspector File Recovery gratis fra: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Mest sanynlig er det partisjonstabellen som har blitt korrupt. Du kan gjennopprette dine data med dette programmet: GetDataBack for NTFS. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har ikke partisjonert HD-en, men kan likevel den partisjonstabellen bli korrupt? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har ikke partisjonert HD-en, men kan likevel den partisjonstabellen bli korrupt? Den ble nok partisjonert på fabrikken. Partisjonering betyr ikke nødvendigvis at du deler opp harddisken i flere deler. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hva for en virus-scanner var dette? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Den ble nok partisjonert på fabrikken. Partisjonering betyr ikke nødvendigvis at du deler opp harddisken i flere deler. Det er vanlig å levere disker helt blanke fra fabrikken, uten noen som helst partisjonstabell. Edit: Sorry for to poster, tenkte meg ikke om. Endret 30. mai 2004 av gspr Lenke til kommentar
.V. Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg måtte formatere en gang pga etrust. Bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det er vanlig å levere disker helt blanke fra fabrikken, uten noen som helst partisjonstabell. Det var vanlig før. Mine 3x Seagate og 2x WD var partisjonerte. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 "PC File Recovery" fungerte dårlig. Fant bare en mengde med kataloger som het noe helt kryptisk. Tegn som jeg aldri har brukt på tastaturet, og som kun tilhørerer "Alt Gr + Numpad"-generasjonen ... Er det andre programmer som kan hjelpe meg, som vil fungerer bedre? Jeg fant jo trossalt noen kryptiske kataloger, så svaret kan ikke være så langt unna. Noen som tror Partition Magic vil funke f.eks eller finnes det noe mer lovende? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Noen som tror Partition Magic vil funke f.eks eller finnes det noe mer lovende? Du har vel ingenting å tape så det er vel bare å prøve i vei Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Bruk Get Data Back så er du garantert reddet. ...er ikke tilfeldigvis en 'Maxtor DiamondMax Plus 9' disk du har vel? Har hatt flere av de med slike problemer. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 ...er ikke tilfeldigvis en 'Maxtor DiamondMax Plus 9' disk du har vel? Har hatt flere av de med slike problemer. For å være helt nøyaktig er det en "Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache" disk det er snakk om. Den har fungert mer "tipp-topp" enn "hip-som-hap" til nå, så jeg har vært fornøyd inntil dags-dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå