halvardm Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har laget min første side noen gang i Notisblokk med CSS og HTML, jeg er sånn passe fornøyd side det er den første. Jeg har ikke laget en header enda men det kommer sikkert. Hva synsest dere ? Link PS. Home er ufattelig treig nå... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Greie farger, men for få av dem, og de som er kanskje litt blass. Få inn litt flere farger. Videre trenger teksten i hoved-div'en MER padding, prøv med 20-30 px. Her bør også overskriftene være litt større en brødtekst, og kanskje i en annen font. Likte ikke helt at menyen var midtstilt, særlig ikke når den er så bred. Det er også litt liten skriftstørrelse i menyen. Ellers er det jo veldig enkelt da, og brukervennlig (selv om vi i vestlige land leser fra venstre, og forventer å se menyen til venstre). Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Ok takk skal prøve å gjøre noe med dette. Siden skulle vere veldig enkel. Har kun brukt HTML og CSS i noen dager(4-5?)... Mer padding? Hvordan? Endret 30. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Mer padding rundt det hele, så ikke teksten toucher borti kantene så mye. padding: top right bottom left ..mao. trenger du bare den der, og ikke padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; Bruk heller avsnitt enn mange <br>-tags, og definer marginer rundt disse i CSS. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg prøver dette i stilarker og ingen av de virker: padding: top right bottom left: 20px; padding: top right bottom left 20px; Hvordan skal jeg skrive det? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Isteden for top, skriver du 20px osv. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Ehh da flytta hele diven seg rundt omkring? #venstre { top: 20%; background-color: #827965; right: 0px; width: 80%; height: 50%; position: absolute; text-align: center; font-family: verdana; font-size: 12px; color: #FFFFFF; padding: 20px 20px 20px 20px; } Endret 30. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Ser du har en p.overskrift-klasse. Man bruker heller h1, h2...h6 til overskrifter (h = heading) padding:5px; og text-align:left; på #venstre hadde gjort seg. Midtstilt tekst er noe herk text-decoration: underline på ikke-linker bør unngås. EDIT: Dessuten skrives det inspirasjon Endret 30. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ehh da flytta hele diven seg rundt omkring? Det er fordi de to 20px (høyre og venstre) verdiene legges til i bredden. (= 50% + 40px) Sett heller margin/padding på teksten. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Ok takk for hjelp... Skla i selskap nå, men jeg fikk fiksa litt text-decoration: underline på ikke-linker bør unngås. Hvor? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 text-decoration: underline på ikke-linker bør unngås. Hvor? Ingen steder foreløpig, men du har det i CSS-en: p.overskrift {font-size: 20px; text-decoration: underline } Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 PS. Home er ufattelig treig nå... home er alltid treg ... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe.. Ja skal kjøpe meg domene nå, men home.no er til nød nå... Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 huff, home.no er herk Syns det er rart at alle bruker det, når man stadig merker at det er treigt, og nede(som nå) start.no er klar ener for meg om jeg skulle hatt et sted å putte siden min, har jo php støtte også (30mb plass er også med, som kan overskrides, og en finfin mail, som det er veldig fin spam-beskyttelse på) skulle ha kommentert på siden, men det er nede så. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 En logo av en eller annen form hadde kanskje vært kjekt. Og "Design: Håvard Maråk" og det som står videre nedover kan du ha på ei linje elns.. Eller ganske bra. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Små oppdateringer... Har problemer med å finne på en header... Hjelp? Link Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) <b> bør erstattes med <strong>, eller lage en <span class="dato"> og sette span.dato { font-weight: bold; } Og prøv å sette en annen bakgrunnsfarge på hover i menyen, eller noe lignende. Syntes den hoveren du har nå var litt for enkel... Endret 31. mai 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Hvorfor? Skal jeg bruke <span class="dato"> ? er ikke det like greit med <b> da? Endret 31. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Skal gjøre noe med a:hoveren Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hvorfor? Skal jeg bruke <span class="dato"> ? er ikke det like greit med <b> da? Poenget med CSS er å separere innhold fra presentasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå