Gå til innhold

Er dere fornøyd med Sony-produkter?

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig alltid vært en slags Sony-fan og jeg vet egentlig ikke hvorfor. Synes de lager bra produkter som holder seg lenge, men de er jo kanskje litt overpriset i forhold til andre.

I andre utenlandske forum så virker det som om en del bannlyser Sonyprodukter. De hevder at de er flinke til å finne opp "ting," men synes at andre selskap er bedre med å videreutvikle produktene som holder seg mye bedre enn de som kommer fra oppfinneren selv.

Jeg har hatt alt ifra Walkman til Discman til Hjemmekinoreceivere til DVD-spillere til TV'er til Minidisc til CD-spillere, og nå DVD-ROM og DVD-brenner i datamaskinen. Klart det har vært en del feil med noen av produktene, men når de først har virket så har de virket hele tiden.

Noen som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt noe problemer med Sony selv noen gang. Men utover det har jeg vel ett litt delt syn på Sony og betrakter dem vel ikke som high-end/utrolig kvalitet på noen av områdene de leverer produkter innen. Dog leverer de produkter som stort sett holder det de lover og varer lengre, men andre produsenter har ofte bedre løsninger. Ett av ankepunktene mine er at de ofte har ett litt keitet design og brukergrensesnitt. Sony er vel ganske enkelt en mainstream merke på linje med Panasonic, JVC, Phillips etc, dvs de vil tvilsomt kunne kunne konkurrere mot high end merker innen de divisjonene de leverer varer. Derfor er det litt feil å sammenlikne dem med f.eks Plextor på CD/DVD brenning, etter min mening.

Det er nok også dette du har plukket opp på diverse forum etc. Dog er Sony som du sier innovative, men det er også de andre mainstream produsentene som ofte har større resurser til utvikling av ny teknologi/produkter enn mindre selskaper. F.eks er det vanskelig for små produsenter å konkurrere på TV teknologi, dvs bilderør og LCD teknologi.

Lenke til kommentar

har en Sony Minidisc MZ-R90 fra 99 og den er faktisk like bra enda som den dagen jeg kjøpte den. Aldri hatt noen problemer.

Men allikevel etter mitt inntrykk er det ingen produsenter som er like bra på alle ting, når man produserer såpass mange forskjellige produkter som sony gjør. Jeg ville f.eks aldri hatt en sony TV, og det er ikke fordi de er dårlige, men fordi jeg vet det er andre produsenter som er bedre.

Lenke til kommentar

nå er vel sony tvene (topp modelene på 50"/60") noen av de beste på markedet så jeg skjønner ikke den påstanden din...

jeg har også sett rundt etter andre tver og etter å ha forhørt meg med folk innen bransjen var det ikke tvil om at sony tven var blant de beste på bildekvalitet o.l......

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Har en del sony produkter og er veldig fornøyd...

Sitter på en litt over 5 år gammel DVD spiller DVP-S7700 som jeg bruker mer en gjennomsnittet for å si det sånn. Og spiller av filmer til 20 i stil. Har også en SACD spiller SCD-XB770 som er veldig digg. Og for å få litt lyd så sitter jeg på en fire uker gammel DA5000ES forsterker.

Blir nok Sony neste gang jeg skal kjøpe med noe nytt også, har en tv som skal ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Når har jeg i huset alt fra MiniDisk til hjemmekino og er stort sett fornøyd med sony. Er god kvalititet på ting, eneste er at jeg har følelsen av å betale "litt" mye for merket. Noen andre som har den følelsen og?

Er enig med deg der :yes:

Lenke til kommentar
Når har jeg i huset alt fra MiniDisk til hjemmekino og er stort sett fornøyd med sony. Er god kvalititet på ting, eneste er at jeg har følelsen av å betale "litt" mye for merket. Noen andre som har den følelsen og?

morsomt når man får ting for innkjøpspris og vel så det :yes:

Lenke til kommentar

morsomt når man får ting for innkjøpspris og vel så det :yes:

Innkjøps pris og uten mva er ekstra gøy :D

Lenke til kommentar

Det er vel det eneste man kan klage på litt dyrt. Men jeg hadde jævla flaks på et par av kjøpene. SACD spilleren fikk jeg for halv pris hos sony på alnabru fikk den for 3200. Sjekket prisen på den spilleren hos andre forhandlere og der kostet den mellom 6000-7200, slapp billig unna der. Samme med forsterkeren hadde flask at sony hadde kampanje fikk den for 11200 mens har sett den for alt mellom 14500 og 16k hos andre forhandlere. Sony selv hadde en veiledende pris på 16k :ermm:

Eneste jeg har betalt full pris for var dvd spilleren kjøpte den med en gang den kom 10k + en tusenlapp for å gjøre den sonefri...

Men man får jo det man betaler for...

Edit: Hadde jævla flaks på forsterkeren kampanjen var tre uker på overtid og de hadde bare to igjen og bare en var i shampis farge som jeg skulle ha :wee:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Har en del sony produkter og er veldig fornøyd...

Sitter på en litt over 5 år gammel DVD spiller DVP-S7700 som jeg bruker mer en gjennomsnittet for å si det sånn. Og spiller av filmer til 20 i stil. Har også en SACD spiller SCD-XB770 som er veldig digg. Og for å få litt lyd så sitter jeg på en fire uker gammel DA5000ES forsterker.

Blir nok Sony neste gang jeg skal kjøpe med noe nytt også, har en tv som skal ut etterhvert.

Har den samme forsterkeren som deg og gjett om jeg er kjempefornøyd!!!!!!

Har faktisk stående en cd-spiller fra 1990, en som heter CDP-X55ES og den har jeg ALDRI hatt noen problemer med. Er fortsatt i daglig bruk og den fungerer glimrende.

Lenke til kommentar

Jo Sony har en litt sånn "good-feel" over produktene sine. Gjerne blandet litt med nyvinning og neo-tokyo-glorifisering gjennom film og media gjør Sony hipt og kult.

Har selv både DV-kamera og 21" CRT-monitor fra Sony, men er ikke 100% fornøyd. DV-kameraet har fungert helt fint siden 2000, men kameraet er litt lyssvakt og kornete rent billedmessig. Monitoren (fra 1999) fikk jeg byttet ut pga blasst bilde og ghosting. Fikk en nyere modell tilbake, men den hadde de samme problemene. Hdde forventet mer av en monitor til 12000,-

Klart Sony har high-end forbrukerelektronikk som sikkert kan måle seg med de beste, men for vanlige folk med vanlig budsjett så føler jeg at andre merker ofte gir mer for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har vært fan av Sony siden jeg i en alder av 10 fikk min første discman. Jeg foretrekker nesten utelukkende Sony-produkter når det kommer til elektronikk.

Lenke til kommentar
Jeg har vært fan av Sony siden jeg i en alder av 10 fikk min første discman. Jeg foretrekker nesten utelukkende Sony-produkter når det kommer til elektronikk.

Samme her, eller helt siden jeg var 7 år og fikk vår første videospiller i huset, en Betamaskin ved navn SL-C9E, etter det fikk jeg et stereoanlegg når jeg var 10, og siden har det bare ballet på seg.

Rart det der.....

Lenke til kommentar
Det blir fort sånn, er man fornøyd med en ting så baller det fort på seg av samme merket...

Er sant det. En ting jeg ikke har av Sony og det er videospiller. Der har jeg alltid sverget til Panasonic. Hovedgrunnen er vel at Sony ikke lager forbruker S-VHS spillere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...