Shagma Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Problemet: Avspilling av MP3 starter og jeg får fin lyd. Under avspilling kommer det ofte støy og musikken forsvinner. Noen ganger forsvinner støyen etter noen sekunder og jeg hører musikk igjen, andre ganger må jeg stoppe avspilling og trykke play igjen helt til jeg hører musikk og ikke støy. Jeg har prøvd standard spilleren og XMMS spilleren - samme problem. OS lyder som spilles av blir også noen ganger bare støy. Støyen høres ut som en radio som ikke er tunet til noen kanal... Config: Mandrake 9.2, KDE installert, via82xx integrert lydkort, lyddriveren fulgte med distroen. Jeg har ikke prøvd å installere ALSA enda for jeg vet ikke om det vil kunne fikse problemet. I tillegg så det ut som det var mye mas for å få det innstallert Håper noen kan hjelpe meg, og husk at jeg er noob! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Du kunne jo oppdatert Mandrake til v10. Da den kjører Linux 2.6 så bruker den sikkert alsa. En oppdatering er jo ikke dumt uansett. Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Hmm, må jeg installere hele OS'et på nytt da eller kan jeg oppdatere online f.eks.? Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Fant ut at jeg kunne innstallere ALSA vha. packaging. Dette hjalp ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå