Gå til innhold

Adobe Premiere Pro, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har laget en GTA VC film. Har problemer med å få filmen i fullscreen når jeg har exportert den. Det blir bare en ramme i midten av skjermen, resten av skjermen er svart, altså det blir halv skjerm. Hvist jeg ser på klippene som jeg har brukt fraps til å ta opp med, får jeg fullscreen, men ikke når jeg har redigert den. Hva må jeg gjøre for å få fullscreen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er oppløysninga på filmen du har tatt opp den samme som på prosjektet?

Om du t.d. har tatt opp i 640x480, og bruker standard DV (720x576) innstillingar på prosjektet ditt i Premiere, vil du (trur eg...) få ei svart ramme rundt filmen.

Det du kan gjere for å fikse det, er å endre på instillingane til prosjektet. Heiter "Project Settings", men eg hugsar ikkje heilt kor ein finn det. Om du leiter litt finn du det nok.

Eller du kan endre størrelsen på klippet, med å endre på "Scale", i "Motion"-effekten (ligg som standard under Effect Controls).''

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det første rådet (om å endre settings) virker fornuftig og gjennomtenkt. Å endre scale har jeg liten tro på at løser problemet hans, det vil bare skalere klippet innenfor den billedrammen som er definert fra før. Men: Eksperimenter med Project Settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...