Gå til innhold

Anbefaling av DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av DVD-brenner og trenger en anbefaling.

Jeg hører at det er mange brennere som er kresen på plater + at jeg vil ha en som støtter dual-layer eller hva det nå heter (brenne i 2 lag)

Derfor er jeg usikker på hvilken jeg skal ta. Er ikke opplyst så mye om sånt på nettbutikkene...

Hilsen Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå til innkjøp av DVD-brenner og trenger en anbefaling.

Jeg hører at det er mange brennere som er kresen på plater + at jeg vil ha en som støtter dual-layer eller hva det nå heter (brenne i 2 lag)

Derfor er jeg usikker på hvilken jeg skal ta. Er ikke opplyst så mye om sånt på nettbutikkene...

Hilsen Lasse

Dual-layer er ikke kommet på markedet enda :hmm: men kommer nok i løpet av neste mnd eller der omkring :) Skal du ha en som er grei til det meste, så vil jeg anbefale deg enten Plextor eller Pioneer. Nec er vel heller ikke det verste du kan skaffe deg, det er mange som skryter av disse og det sies at den også skal kunne takkle dual når dette kommer. Nå vet ikke jeg hva du skal bruke brenneren til, men skal du f.eks ta bacup av dine dvdfilmer så trenger du ikke noe høyere hastighet enn 4x ved 8x så blir det mer feil i filmene i form av pixelering, det er nå min erfaring :D Har enda ikke truffet på en plate som lar meg brenne i 8x uten å lage tull, når det gjelder film. Bruker forøvrig Verbatim og Memorex når det kommer til film. Til data så er det ikke så hytt ;)

Mvh

SvarteF

Lenke til kommentar

NEC2510a kommer i juni, og vil støtte DL.

Det er gjort vellykkete flashinger av 2500a-->2510a hvis du vil ha brenner nå....

Har selv 2500a og den har fungert knirkefritt... Tar alt av plater (dog med litt variasjon i hastighet), og er stille og behagelig... 795,- er jo ikke for mye penger heller...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...