RottePostei Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Installerte nettopp en ny versjon av openssh og nå funker plutselig ikke passordet mitt lengre. Jeg kan logge meg inn med et nøkkelpar jeg har. Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg kan forresten logge meg inn med passord (SSH1 og SSH2) fra andre unixbokser, men jeg får ikke logget meg inn med SecureCRT fra windows etter oppgraderingen... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Serveren bruker vel et nytt public/privet nøkkelpar. Har du prøvd å regenerere nøkler på klientsiden? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Han sier jo at nøkkelpar virker med ikke passord. Høres ut som PAM for meg. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Leste feil der... Men uansett - pass på at du har slettet den gamle public nøkkelen du har lagret for hosten på den klienten hvor du har problemer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 bare håper han for logget seg på igjen da Høres VELDIG PAM ut for meg. eller sshd.conf - hvilken bruker er det du forsøker å logge inn med? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har du prøvd med putty? Kan være at det er klienten som feiler på grunn av feil...... public/private keys som er lagret lokalt.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hmm... Ettersom det funker fra andre *nix bokser er det kansje secureCRT som er feilen ja... Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Kan stemme det ja. Den nye versjonen av putty ville være med å leke. Sære greier...Det funka med SecureCRT tidligere, og jeg tror egentlig det var samme versjon av OpenSSH Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 tror kansje du heller burde ta opp dette i windows-forumet, ettersom linux-boksen tydeligvis gjør jobben sin. En reinstall hjelper altids Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå