Bull_Dogg Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Jeg har et problem her på mitt nettverk. Vi sitter to stykk som har lyst til å spille CS(Counterstrike) over internett, men bare en av oss kommer inn, den andre av oss får bare connection failed. Hva kan være galt?? Og hva kan jeg gjøre for å få fikset dette problemet? Det samme skjer hvis vi går inn i DC++ i active mode, den ene av oss får søkt og lastet mens den adre får connection timeout. Håper det er noen som kan hjelpe oss. Takker på forhånd for alle svar....... Endret 30. mai 2004 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Dere må opne porter til begge ip`ene deres. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Dere må opne porter til begge ip`ene deres. Er ganske noob når det gjelder dette, men hvordan skal jeg gjøre det da? På routeren er har jeg åpnet porten 27015 som er standar CS port. Er dette feil? Lenke til kommentar
Pål-Espen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det går ikke hvis begge har samme CD-key Lenke til kommentar
E.T Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 du må åpne porten på BEGGE IPene deres Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 har du testet uten å "åpne" porten? hadde en rar router som nektet å fungere med flere spillere når jeg åpnet den, mens når den ikke hadde noen regler på seg, fungerte den helt fint Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Ok, som jeg har forstått så må jeg åpne en eller annen port på en eller annen IP. Men jeg har ikke en eneste ide på hvordan jeg gjør dette, så hvis noen kunne gi meg en beskrivelse på hvordan dette gjøres på deres router så hadde det vært supert. Så kan jeg prøve å jobbe meg ut fra den beskrivelsen og se om jeg får det til med min router. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan er nettverket ditt koblet opp? Mine sønner spiller fint CS på nettet uten åpne porter. Hver sin cd-key er en nødvendighet. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Mitt nettverkskort er koblet inn til en switch som han andre også er koblet til. Denne switchen går så videre til en router som går videre til ADSL modemet. Vi har prøvd uten switchen også, men fikk samme resultat. EDIT: Hvær vår originale CD-Key har vi også Endret 3. juni 2004 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hva slags modem/router har du da? Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har en ST Lab router... Er ikke sikker på typen(har mistet bruksanvisning og boks) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har aldri hørt om at du må forwarde porter på router for å joine servere på CS Er vel heller for å sette opp egne servere.. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Egentli ikke jeg heller, men jeg kommer fortsatt ikke på med to maskiner samtidig. Får connection failed med den ene, mens den andre maskina kommer inn som en lek. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Er begge maskinene koblet til samme switchen? Får han koblet til når du ikke er koblet til? Har han vanlig internett tilgang? også når han ikke får koblet til CS? og vice versa Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Er begge maskinene koblet til samme switchen? Får han koblet til når du ikke er koblet til? Har han vanlig internett tilgang? også når han ikke får koblet til CS? og vice versa Vi er begge tilkoblet samme switchen ja. Når jeg får koblet til får ikke han kobliet til og omvendt. Han har oså vanlig internett tilgang når jeg sitter på CS og omvendt igjenn. Så jeg har ikke peiling på hva som kunne være galt, derfor jeg skrev her i HW forumet for å kanskje få no hjelp. Ingen som vet hva jeg kan gjøre for å få begge på samme server på CS samtidig uten at en av oss får "connection failed"? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Når du åpner porter velger du også hvilken maskin den skal gjelde på (ip) dvs: hvis din ip er 255.255.255.3 og han sin 255.255.255.4 , må du sette opp to oppføringer om åpne gjeldende porter , en med 255.255.255.3 og en med 255.255.255.4 Lenke til kommentar
warillion Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) kan det ver at cs serveren blokker to spillere med lik ip? EDIT: du trenger jo ikke å åpne CS porten når du bare skal spille på den, men vis du skal ha din server som andre kan spille på over nett må du åpne CS porten. Endret 5. juni 2004 av warillion Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Når du åpner porter velger du også hvilken maskin den skal gjelde på (ip) dvs: hvis din ip er 255.255.255.3 og han sin 255.255.255.4 , må du sette opp to oppføringer om åpne gjeldende porter , en med 255.255.255.3 og en med 255.255.255.4 Det er det mange allerede har sagt, men jeg finner ikke ut hvordan jeg åpner porter for ip'er, derfor jeg tidligere spurte hvordan det gjøres på den routeren dere sitter på slik at jeg kanskje kan jobbe meg ut fra det og se om jeg får det til med min. Som tidligere nevnt har jeg en ST Lab router. (Billig dritt men fungerer) Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Les manualen til din router, har du den ikke søk på nettet etter produsentens hjemmeside. *Hint*Remote Administration*Hint* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå