Racerfreak Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Hei. 1. Er dette noe å spille med i det hele tatt, bortsett fra prisen? (tenkte på CPUene) 2. Ville disse delene i det hele tatt passe i lag? 3. Hvordan ville ytelsen vært i PCMark mot Alienware sine toppmodeller? Hovedkort: MSI K8D Master-F CPU: 2x AMD Opteron 244, 1.8 GHz RAM: 4stk Corsair Twin2X 4200 DDR2 (512MB hver) HDD: 2x Seagate Cheetah 15K.3 73.4GB i Raid 0 Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO Kjøling: Corsair Hydrocool + kit for CPU GFX og HK Kabinett:Chieftec Dragon Big Tower Obs. Med mine spørsmål så mener jeg i "ikke overklokket tilstand" EDIT av moderator - Endret emnetittel til noe mer beskrivende Endret 31. mai 2004 av Afseth Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 ...... har du råd til det der, så fy FA*n da har du go råd, men back to topicen! Ja tror nok det vil funke bra ja:D Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Tror man betaler mye mer enn det smaker for å si det sånn.. DDR2 skulle viss heller ikke være noe særlig mye bedre en vanlig ddr så heller ikke noe poeng på betale så mye for det. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 sant nok, det er enda for dyrt å for tregt, men det ser ut som om denne karen driter penger;) Lenke til kommentar
.V. Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Folk som deg er f*** meg morsomme, kjøper pc til såpass mye penger, men kabinett skal du spare på ja, ikke no lian-li der i gården nei. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Delene vil ikke passe sammen. AMD kommer neppe med DDR2-støtte for om tidligst et halvt år. Legg også merke til at det hovedkortet ikke har AGP-port. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 jepp og som sagt kost på deg et fett Lian Li servertower! Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Bare sånn at det er sagt, jeg driter ikke penger. Og nei, jeg skal ikke kjøpe denne. Bare prøvde å finne ut om delene passet. Har ikke penger til det heller. Har fremdeles lån på min FS Amilo D 1840 Widescreen til 16500 2,6 Ghz 2x 512MB twinMOS RAM brikke 40 GB Hdd Men over til noe annet. hører veldig lite om disse hddene som jeg mekket sammen her. Kan man sette disse i RAID 0? Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Forresten det derre med DDR2 minne. Har hørt at disse er veldig gode, men det er for overklokkere og pro. brukere. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Forresten det derre med DDR2 minne.Har hørt at disse er veldig gode, men det er for overklokkere og pro. brukere. Stemmer ikke det? Nei. DDR2 er en ny type minne og vil IKKE passe i hovedkort som bruker DDR-SDRAM / DDR1 ram. Per idag er det ikke noe som bruker DDR2, men Intel kommer til å lansere nye hovedkort og brikkesett utover sommeren, som skal ta i bruk DDR2. DDR2 har heller ikke noe bedre ytelse enn DDR1. DDR-400 og DDR2-400 har samme båndbredde, men DDR2 har høyere latency. DDR2 kommer til å bli raskere, når frekvensen går opp. Men det er ennå en stund til. Vi må nok opp i DDR2-800 for å se noen vesentlig bedre ytelse. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (ironi) Nei, assa, dette her holder dårlig. Dual Opteron i dag vil ikke funke med de nyeste spillene med mindre du klarer deg med 110 fps. Kanskje du kan klare å tyne litt mer ut av den men... Og 2GB Ram... Skal du klare å hevde deg må du nok opp på en 4 GB. (/ironi) Hvorfor putte på et Chieftec kabinett på det der. Lian Li! Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hvorfor er det ingen som diskuterer HDDene? Det var egentlig derfor jeg la inn dette emnet. Er ikke disse HDDene synsvak raske?? Og vist det går i RAID 0? Obs. Se etter 2stk SCSI med 15 000 RPM Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jo de er sinnsvakt raske Men finner du noen SCSI disker som har en noenlunde grei lagrinsplass så er det kanon Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 de er helt konge de to diskene, systemet vil gå som et olja lyn:) Ja de kan kjøre i raid 0! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Folk som deg er f*** meg morsomme, kjøper pc til såpass mye penger, men kabinett skal du spare på ja, ikke no lian-li der i gården nei. lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå