radiated Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg er litt opptatt av hvor mye lyd en PC gir fra seg, så kanskje lydnivået til den mest støyende komponenten (untatt CD-rom ect. som ikke står på hele tiden) i oppsettet kunne oppgis. Særlig tenker jeg på musiker-PCen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Bygger de pcene i det hele tatt da? Trodde de bare tok å "slo sammen" anbefalte komponenter. Om de gjør det, så blir det vanskelig å måle støyen, da de ikke har noen maskin. AtW Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Støynivået som produsentene oppgir på slike kompenter må tas med en STOR klype salt uansett! Like greit å ikke oppgi det! Skal du lage en støyfri maskin må du modifisere komponentene uansett. Justere viftehastigheter og tilpasse kjøling/støy etter kjølebehovet. Tar lang til å teste ut slike ting. Jeg har selv laget maskiner som er 100% lydløse. Trikset er å ta knekken på støyen i støykilden og ikke prøve å dempe den med matter og lignende. Idiotisk at slikt selges i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå