Gå til innhold

Søking på/i eksisterende nettside


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bare lurer på hvilke muligheter jeg har for å lage en søkefunksjon i innholdet på denne siden.

 

Jeg jobber med et nytt design for siden, og lurer på å legge inn en søkeboks (slik som den opp til høyre her "Søk i Hardware.no") i banneret. Hvilke måter kan jeg gjøre dette på?

 

Takk op forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bygge din egen søkemotor avhengig av hva slags server du har og dens egenskaper. Om det er en Windows server har du helt sikkert muligheten for å sette opp et ASP script som søker gjennom sidene dine.

 

Finn ut først hva din server støtter så kan du helt sikkert komme tilbake igjen, jeg har et par søke-scripts liggende her...

 

"_is back!"

Lenke til kommentar

Jeg har funnet det vanskelig å finne ut hva jeg har støtte for grunnet personen som styrer med siden ikke har veldig mye kunnskaper om dette. Men er det en måte jeg kan finne ut hvilke ting serveren siden ligger på har støtte for?

 

PHP skal brukes på siden. Har du noen PHP scripts jeg kan prøve med? Er det slik at jeg ikke trenger noe annen støtte enn for PHP om jeg velger å bruke disse scriptene?

Lenke til kommentar
PHP skal brukes på siden. Har du noen PHP scripts jeg kan prøve med? Er det slik at jeg ikke trenger noe annen støtte enn for PHP om jeg velger å bruke disse scriptene?

Du nevner at PHP skal brukes på siden, har du tenkt å legge innholdet inn i en database?

Nei.

 

Jeg kommer til å bruke et include-script til å åpne de nåverende html sidene, fordi det vil bli for mye arbeid å skrive om disse.

Men de nye sidene som vil bli lagt til siden, vil bare bli skrevet i enkle PHP script, f.eks. "jusslinker.php", som også vil bli lastet ved hjelp av include-scriptet.

Lenke til kommentar
PHP skal brukes på siden. Har du noen PHP scripts jeg kan prøve med? Er det slik at jeg ikke trenger noe annen støtte enn for PHP om jeg velger å bruke disse scriptene?

Du nevner at PHP skal brukes på siden, har du tenkt å legge innholdet inn i en database?

Nei.

 

Jeg kommer til å bruke et include-script til å åpne de nåverende html sidene, fordi det vil bli for mye arbeid å skrive om disse.

Men de nye sidene som vil bli lagt til siden, vil bare bli skrevet i enkle PHP script, f.eks. "jusslinker.php", som også vil bli lastet ved hjelp av include-scriptet.

Du vil altså bare søke gjennom statiske HTML sider?

Lenke til kommentar
PHP skal brukes på siden. Har du noen PHP scripts jeg kan prøve med? Er det slik at jeg ikke trenger noe annen støtte enn for PHP om jeg velger å bruke disse scriptene?

Du nevner at PHP skal brukes på siden, har du tenkt å legge innholdet inn i en database?

Nei.

 

Jeg kommer til å bruke et include-script til å åpne de nåverende html sidene, fordi det vil bli for mye arbeid å skrive om disse.

Men de nye sidene som vil bli lagt til siden, vil bare bli skrevet i enkle PHP script, f.eks. "jusslinker.php", som også vil bli lastet ved hjelp av include-scriptet.

Du vil altså bare søke gjennom statiske HTML sider?

Ja, og hvis det er mulig og ordne disse til å søke gjennom PHP-script hadde dette også vert fint, men dette er ikke nødvendig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...