ktt Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Er dette et bra kamera eller? (tenker i forhold til prisen som er 1295kr på komplett.no) Endret 30. mai 2004 av ktt Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har ingen erfaring med kameraet, men de fleste på Forumet skyr Mustek som pesten.... Jeg foreslår du søker "Mustek" i forum "Videkomaera" og leser de 5-6 trådene som har vært før om dette temaet. Det er egentlig ikke særlig oppløftende lesning for den som evt er interesset i å kjøpe Mustek. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det er ikke ett DV kamera engang. Det lagrer video på minnebrikker, og komprimerer det til døde. Dårlig lysstyrke på både optikk og minnebrikke hjelper heller ikke. Søk på Mustek her på forumet, og så fort du har funnet noen emner og lest litt om det, så tror jeg nok du revurderer tanken på å kjøpe dette kameraet. Lenke til kommentar
Padlemann Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Uten å gå inn på diskusjon om produsent og kvalitet, vil jeg ta dette kameraet litt i forsvar: Det er helt riktig ikke et "ekte" DV-kamera, og er helt tydelig ikke ment som det heller. Det er derimot en glimrende dings dersom du ikke har ambisjoner om å lage"seriøs" film, men bare vil ha muligheten til å ta "levende snapshots" som minne om ting du opplever, eller lage artige små snutter for å sende til vennene dine med e-post. Jeg ga bort et slikt kamera til min tenåringsdatter for noen uker siden, det var kjempesuksess - film, bilder OG MP3! Hun har hatt det med overalt siden, og elsker det! I tillegg er det veldig intuitivt i bruk, alt du trenger er med i pakka (lader, ledninger til USB og TV-tilkobling, programvare, bærestropp, veske, stativ...) og dersom du glemmer det på bussen er det ingen katastrofe til den prisen... Dersom erfaringene er like bra også til den tid, kommer jeg antagelig til å kjøpe et likedan til sommerferien til meg selv også, til å ha med på fjell/fisketurer osv. Jeg så på tilsvarende produkter fra Trust og Logitech før jeg kjøpte dette, og ut fra pris og funksjoner har det så langt virket som et riktig valg. Konklusjon: alt til sitt bruk, eller kanskje jeg heller bør si: "sin bruker"? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Høres nesten ut som du er importør av kameraet, slik du snakker. Også er det din første post. Men fra spøk til alvor : Det er mange på dette forumet som har prøvd kameraet, og funnet det nærmest ubrukelig, spesielt innendørs, på grunn av dårlig lysstyrke både når det gjelder optikk og bildebrikke. Så skal man bruke det på fester, kan man støte på problemer. Utendørs vil det sikkert være nok lys, men bildekvaliteten er langt fra det man kan forvente med ett vanlig dv-kamera. Vanlig mini-DV bruker 216MB pr. minutt. Når kameraet kommer med en 32MB minnebrikke, sier det seg selv at den må komprimere videoen rimelig kraftig hvis du skal få plass til noe som helst på den. Du kan kjøpe større minnebrikker, men kameraet komprimerer i utgangspunktet kraftig uansett. 4 megapixler? Interpolert kanskje, og fullstendig unødvendig på video uansett ettersom vanlige TV'er ikke klarer mer enn 720x576. Videoen er sikkert ikke fire megapixler uansett. Les hva andre sier... de fleste er enige i at dette kameraet ikke er noe å satse på. Men jeg vil anbefale deg å prøve selv. Det er eneste muligheten å finne ut om kvaliteten er bra nok for deg. Lenke til kommentar
Padlemann Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kanskje du faktisk skulle lese det jeg skrev i stedet for å "spøke" om at jeg høres som om jeg er "importør"? (Og så i første innlegget da, jøye meg...!") Hele poenget mitt var at dette IKKE er et ordentlig DV-kamera, og dermed heller ikke egner seg for den som er ute etter et sådan. Dersom du kjøper et slikt kamera i den tro at du får et "fulleverdig" DV-kamera av høy kvalitet og med god, lyssterk optikk, skjønner jeg veldig godt at man blir skuffet. For den som derimot kjøper det for det det er - en dings som (bl. mange andre funksjoner) tar opp video av begrenset kvalitet - og ikke har andre forventninger enn det, er min oppriktige mening at dette kan være et helt greit kjøp. Hva kan man realistisk forvente for en så lav pris? At du fullstendig overser det jeg skriver, og ufortrødent fortsetter sammenligningen med mye dyrere kamera beregnet for annet bruk, får stå for din regning, men som gruppemoderator burde du kanskje vise andre såpass respekt at du leser hva de skriver før du svarer - enten det er første innlegg eller ikke... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det var ikke ment som ett svar på din post, bortsett fra spøken om at du snakket som en importør. Var ikke ment alvorlig uansett, men heller som en litt ironisk vinkling til at "alle" her på forumet mistenker førstegangspostere som sier noe positivt om ett kamera eller en web-shop, for å være ansatt av enten importør eller forhandler... eller er det selv. At du er ny, betyr jo at du ikke vet om dette, og beklager at jeg ikke tenkte langt nok. Det jeg skriver etterpå, er egentlig en fortsettelse av min tidligere post. Du trekker frem noe av det positive med kameraet (greit til sitt bruk), og jeg velger å trekke frem noe av deg negative (ubrukelig om man sammenligner med andre ekte dv-kamera). Det er greit å tydeliggjøre slike ting, slik at ingen gjør feilen å bestiller kameraet, fordi de tror at "greit til sitt bruk" betyr at det er bra til vanlig feriefilming. Greit å være sikker på at folk vet hva kameraet duger til, når de går til innkjøp av det. Jeg er helt sikker på at din datter er kjempefornøyd med kameraet... det er jo genialt til barn som er over dukke og bil-stadiet (som en leke), og til voksne som bare vil dokumentere ting og ikke er opptatt av kvaliteten på dokumentasjonen (som en "gadget"). Håper å ha oppklart noen av misforståelsene nå, og at vi kan være venner igjen Lenke til kommentar
swanky Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Poenget er ikke at du sparer en masse penger ved å kjøpe det. Tvert i mot kaster du 1295 kroner rett i do. Jeg hadde "gleden" av å låne et slikt i helgen. Som Afseth sier: det er *fullstendig* ubrukelig innendørs. Og jeg sier fullstendig i mangel av andre, mer omfattende ord. Det var bare flaut når gjengen satte seg ned i går for å se gjennom opptaket: "Hvem er det? Hva er dette for noe?" Vi bare slettet hele gørra. Nå sier jeg ikke at ingen kan bli fornøyd med kameraet. Men han som startet denne tråden postet den i kategorien "videokamera", og dette Mustekskitet er IKKE et videokamera. Et tips: du får en sinnsyk mengde Bugg for 1295 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå