DJViking Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Noen som har brukt OpenOffice i både Windows og Linux? Jeg synes det er endel forskjell i utseende på knappene og menyene(grafisk) Hva kommer dette av. Jeg vet det er fordi de grafiske bibliotekene i windows er endel forskjellig fra Linux, I windows har du vel MFC, Borlands SDK, etc. I Linux har du vel QT, GTK+, etc.. Nå vet ikke jeg hvordan OpenOffice er utviklet under, men hvis det er platform-independent, som QT, burde ikke grensesnittets grafiske elementer så omtrent like ut ? Synes enkelte Linux applikasjoner ser ganske kjedelige ut..knappene er middelmådige(2-dimensjonale,flate,uanimerte)..men så har ikke jeg programmert under linux(C, C++) så jeg kan ikke si så mye om hvordan de grafiske elementene virkelig er for under linux.. foruten Java... Der ser det omtrent likt ut i Windows som i Linux(hvis du bruker Cross-platform UI) ||En ting er i alle fall likt: OpenOffice starter opp like tregt i Linux som i Windows|| Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 OpenOffice kan startes raskere med en quickstart-greie (søk her på forumet). Begge to bruker i likhet med firefox en form for gtk2 tror jeg, og det vil nok hjelpe en hel del på utseendet hvis du kjører gnome-theme-manager og finner en sikkelig theme (krever gnome). Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Så da hvis jeg velger GNOME å kjøre.. Hvis jeg trenger kjøre KDE applikasjoner er QT alt jeg trenger? Gidder ikke å bytte mellom de to hele tiden.. Skal ha ett og bare ett(enklest slikt).. Men likte grafikken i KDE endel bedre enn GNOME.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 OpenOffice er vel QT og ikke GTK? Du kan fint kjøre QT programmer i GNOME og GTK programmer i KDE. Du behøver aldeles ikke bytte. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 hvis OO så bruker QT synes jeg det er rart at grafikken i OO blir forskjellig mellom Windows og Linux..Programmer laget i QT fungerer vel omtrent det samme i de ulike miljøene den er støttet for. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Du kan integrere OOo med KDE ved å lese http://kde.openoffice.org/nwf/index.html#download, men det tar sin tid å gjøre. Jeg ville ventet til prosjektet modnet mer. Endret 30. mai 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Synes OO 1.1.1 (som levert med fedora 2) er ganske pent jeg. Bedre støtte for bla. M$ Word også. Lenke til kommentar
drall Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 OpenOffice bruker for all del hverken gtk eller qt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Nei tror de har noe egne greier. De har også en egen font-teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå