Gå til innhold

OpenOffice og grafiske bibliotek

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt OpenOffice i både Windows og Linux?

Jeg synes det er endel forskjell i utseende på knappene og menyene(grafisk)

Hva kommer dette av. Jeg vet det er fordi de grafiske bibliotekene i windows er endel forskjellig fra Linux, I windows har du vel MFC, Borlands SDK, etc.

I Linux har du vel QT, GTK+, etc..

Nå vet ikke jeg hvordan OpenOffice er utviklet under, men hvis det er platform-independent, som QT, burde ikke grensesnittets grafiske elementer så omtrent like ut ?

Synes enkelte Linux applikasjoner ser ganske kjedelige ut..knappene er middelmådige(2-dimensjonale,flate,uanimerte)..men så har ikke jeg programmert under linux(C, C++) så jeg kan ikke si så mye om hvordan de grafiske elementene virkelig er for under linux.. foruten Java... Der ser det omtrent likt ut i Windows som i Linux(hvis du bruker Cross-platform UI)

||En ting er i alle fall likt: OpenOffice starter opp like tregt i Linux som i Windows||

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OpenOffice kan startes raskere med en quickstart-greie (søk her på forumet). Begge to bruker i likhet med firefox en form for gtk2 tror jeg, og det vil nok hjelpe en hel del på utseendet hvis du kjører gnome-theme-manager og finner en sikkelig theme (krever gnome).

Lenke til kommentar

Så da hvis jeg velger GNOME å kjøre.. Hvis jeg trenger kjøre KDE applikasjoner er QT alt jeg trenger? Gidder ikke å bytte mellom de to hele tiden.. Skal ha ett og bare ett(enklest slikt).. Men likte grafikken i KDE endel bedre enn GNOME..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...