Augemo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Skal kjøpe ny pc om etpar ukers tid. Har allerede kjøpt Creative Megaworks 550THX, høyttalersystem. Da jeg hadde lyst til å teste høyttalersystemet, koblet jeg dem opp til min gamle pc, med et Creative Soundblaster Live lydkort fra 1999. Dette kortet har ikke støtte for subwoofer eller surroundlyd, men var alikevel det "råeste" på den tiden. Lurte derfor på; er den noen fare for at høyttalerne kan bli ødelagt ved å bli koblet opp mot et gammelt lydkort, eller er det ingen fare?. Mulig dette er et dumt spørsmål, men greit å være sikker. Har ikke lyst å ødelegge et høyttalersystem til 2500 kr, selv om lyden er "grei nok" etter oppkoblingen med det gamle kortet. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det finnes flere Live! kort. Blant annet Player 1024, Digital 5.1, Digital Player osv. Du må vel ha et lydkort som støtter 5.1 for å kjøre høyttalerene dine, altså tre 3.5mm minijack innganger på lydkortet. Om ikke så tror jeg ikke du får lyd i den pluggen du ikke plugger inn, men å ødelegge dem? Det tror jeg ikke skjer! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Du kan trygt bruke det, men vil ikke få mere enn 4-point surround. (2 front, 2 bak, ingen senter, ingen sub) Med sub mener jeg egen sub-utgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå