Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 morn, jeg sitter med en p4 prossesor på et msi hk (se specs i profil). det som er problemet er at hver natt de siste 4 dagene har maskinen låst seg på natten mellom 02:30 og 04:30. den bare fryser helt, ingenting fungerer.. jeg sitter å spiller "krevende spill" daglig og kjører litt 3dmark o.l. uten problemer. har jo tross alt vannkjøling på cpu og chipsett, tempen på cpu går aldri over 41c .. så jeg lurer på hva som kan være forårsake til at maskinen min fryser ? jeg mistenker PSU'en, som er en Aopen 350W "super silent".. takk for all hjelp Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 hmm det er nok ikke psu`en din det er noe feil med... jeg hadde helle tippa noe annet... slår den seg av ? eller bare fryser den, så du må restarte den ? sikkert kjedelig dette, men som sagt er nok ikke psu`en din det er noe feil med.. hadde det vært den hadde den nok bare hele pcn slått seg av... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 "haha" uansett så fryser den bare.. helt. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 foreslår at du prøver en annen psu Lenke til kommentar
klikko Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 har du formatert og lagt inn windows på nytt? Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) ja det kan gått ver psu for eg har neonlys som er av no men viss eg slår dei på frys datan og viss eg slår dei av gjenn so kan eg fortsette Endret 30. mai 2004 av bonebraker Lenke til kommentar
Same- Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kjøp en jakke til den? Nei, har du lagt inn alle nye drivere? Kanskje du må formatere? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 @klikko: ikke lenge siden jeg formaterte... 3-4 uker elns. @bonebraker: hæ ? @same-: har alle de nye lyd og skjerkort driverne ja Lenke til kommentar
Same- Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 @bonebraker: hæ ? Han sier det godt kan være PSU'en fordi det er det hos han. Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Har vel ikke noe på automatisk oppgadering som antivirus eller Windows update? Broren min sin PC hadde en tendens til å låse seg når noe startet automatisk. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 nå har maskinen stått med prime95 "torture test" i nesten 2 1/2 time uten store hopp i spenningen eller temp. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 og den fryste i natt... IGJEN! eksakt kl 04:45 noen som kan vite hva som forårsaker dette ? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 har du noen som skal starte automatisk på et eksakt tidspunkt hver natt? feks, virusscann, automatisk oppdater eller noe? for hvet om en som har nesten samme problemet, der fryser pc'en hver gang norten begynner en automatisk virusscann. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg hadde samme problemet snekker'n. Men det skjedde KUN når jeg spilte soldier of fortune 2 over internett, og det som var litt lol var at det skjedde kun på servere med PB aktivert, på servere uten så skjedde det ikke Det jeg gjorde var å formater partisjon C: ikke den partisjonen som spille lå inne på, og etter det funka det normalt igjen Kan ikke si hva det var som skjedde, og dette skjedde HVER gang jeg gikk in på en PB server. veit ikke om detta kom til no hjelp, men nå veit du at du er ikke den eneste Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 @kolleckio: har norton ja ;( hvor slår jeg av den "auto scan" som ligger der default ? @huzZzla: spiller ikke soldier of fortune 2, men takk for infoen Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hmm.. hadde det samme problemet for en stundt siden. Det kan kanskje være virusprogrammet. (norton antivirus 2004) Jeg vet ikke når det skjedde siden jeg ikke sitter oppe hele natten.. Enda en mulighet: den tiden jeg sov i samma rom som jeg hadde pc'n, hadde jeg ei vifte som lagde litt lyd i PC'n. Det var koblet til en 4pin's drevkontakt. Om kveldene dro jeg den ut, og om morgenen var PC'n helt låst. Jeg vet jo ikke om du gjør noe lignende, men etter jeg sluttet med det funker det helt fint.. Edit: leif's Endret 1. juni 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Fått fixet det? Føler med deg, det er no forbannet dritt når det skjer! Kanskje du kan formatere, kan hende at det hjelper. Hva gjør du på pc'n når den fryser? Spill\bench\jobber osv?? Endret 1. juni 2004 av HuzZzla Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har vært borti samme greia. På min maskin var det loggen til brannmuren(Zonealarm) som frøys systemet. Det skjedde hver gang den skulle bytte logg. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 nå har jeg avinstalert Norton iallfall... (noe dritt det) HuzZzla: vil vente med formatering... er så skjipt å instalere alt på nytt maskinen fryser om natten, når den står å laster ned div. ting via bittorrent o.l... jeg mistenker bt programmet men er ikke sikker... Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har du gått på Kontrollpanel-> administrative verktøy-> hendelsesliste? Der står alt hva som har gått galt... En logg liksom, jeg selv har STORE problemer med ny bios oppdatering som gikk på trynet! gl hf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå