Gå til innhold

OC Prosessor.. vilken??

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny P4 prosessor enten p4c 2,4 eller p4c 2,6? Skal utnytte et par med corsair PC4400 og lurte på om begge disse prosessorene vil klare en fsb på 275-285?? Er alle p4c 2,4 like overklokkings-vennlige? Noen som har erfaringer med 2,6´en? Hvor langt går denne? Skal kjøre på max3 og vannkjøling, eventuelt peltier.

Mvh

Roy

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke 2,8? Den er billi og et h******** å klokke..

2,6 har jeg sett oppi 3,4 +

Temmelig liten sansynlighet at en 2,8 vil klare opp mot 285. Driter i prisen, jeg skal ha en prosessor som jeg kan nå 285 stabilt med vannkjøling og høyest mulig klokkefrekvens på så høy fsb. :yes:

Lenke til kommentar
for øyeblikket kjører jeg en P4C 2.8 på 3.7 helt stabilt nå. 264 fsb. Jeg kjøler den med en Zalman CNPS 7000 Alu og har ca 49grader load ,er fra malaysia.

Hvor mange kabinettvifter og hvilket kabinett har du??

Det her var sykt :w00t::w00t::w00t:

Prescott eller Nortwood?

Endret av illvit
Lenke til kommentar
for øyeblikket kjører jeg en P4C 2.8 på 3.7 helt stabilt nå. 264 fsb. Jeg kjøler den med en Zalman CNPS 7000 Alu og har ca 49grader load ,er fra malaysia.

Men som du ser så er 264 FSB langt under det jeg trenger. Tror neppe du klarer 285 eller 275 mer eller mindre du har fasekjøling.

Lenke til kommentar

stemmer det ja. Kommer ikke lenger enn til 271 med boot. settes den på 272 så booter jeg ikke. Men jeg har luftkjøling også da ;)

Hvor mange kabinettvifter og hvilket kabinett har du??

Det her var sykt :w00t:  :w00t:  :w00t:   

Prescott eller Nortwood?

har 5 kabinettvifter, pluss 2 i psu og 1 på cpu. Tilsammen 8 vifter.

Har et Chieftec Dragon Big Tower

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
tror du får slite uansett med å nå 285, selv en 2,4 må da klokkes til 3,42 .og en 2.6 må vel da til 3,7 .

Mener jeg fint skal klare det med en grei 2,4 men er usikker når det gjelder 2,6´en. Og hvis det skulle gå ann med 2,6 er jo dette å foretrekke. Skal nå iallefall 280 uansett.. :dribble:

Lenke til kommentar
Temmelig liten sansynlighet at en 2,8 vil klare opp mot 285. Driter i prisen, jeg skal ha en prosessor som jeg kan nå 285 stabilt med vannkjøling og høyest mulig klokkefrekvens på så høy fsb. 

Da kjøper du en 3,2 å ser..... Hvis pæng ikke er noe problem...

Lenke til kommentar
Temmelig liten sansynlighet at en 2,8 vil klare opp mot 285. Driter i prisen, jeg skal ha en prosessor som jeg kan nå 285 stabilt med vannkjøling og høyest mulig klokkefrekvens på så høy fsb. 

Da kjøper du en 3,2 å ser..... Hvis pæng ikke er noe problem...

Hvordan i all verden vil du klare å nå 285FSB med en 3,2??????????

EDIT: er du klar over at 285 med en 3,2 blir 4,56Ghz??

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...