FjortissClocker Skrevet 21. august 2001 Del Skrevet 21. august 2001 Jeg har nettopp bygd min egen pc , men det virker ikke helt som om den er i tipp topp enda. Kjøpt dette: Abit KG7-LITE Hovedkort Socket A (DDR) AMD Socket A T-bird 1.33 GHz OEM 266MHz DDR-DIMM PC2100 ECC 256MB DDR CL2.5 Gainward AGP GeForce2 MX-200 64MB GlobalWin Kjølepasta (Goop) GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA Har festa alt som det skal , kjøleribba er HELT intil med goop. Så jeg lurte....hva er normal temp for dette? Når jeg kjører 1400Mhz kommer jeg opp i 45-50 Grader Viss jeg tar å åpner kabinettet blir det derimot bedre...40-45. Men det store dillemaet....jeg får utrolig dårlig ytelse føler jeg.Rundt 60 FPS i quake3 med standard settings , og 1000marks i 3Dmark2001. Hva kan være feil? Hilsen en fortvilet klokker Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 21. august 2001 Del Skrevet 21. august 2001 Quote: Så jeg lurte....hva er normal temp for dette?Når jeg kjører 1400Mhz kommer jeg opp i 45-50 GraderViss jeg tar å åpner kabinettet blir det derimot bedre...40-45.Men det store dillemaet....jeg får utrolig dårlig ytelse føler jeg.Rundt 60 FPS i quake3 med standard settings , og 1000marks i 3Dmark2001.Hva kan være feil? Om du ikke har overklokket og maks temperatur er 45-50 grader er det litt høyt, det kan skyldes flere ting. At temperaturn faller 5 grader når du åpner kabinettet tyder på dårlig gjennomtrekk i kabinettet. Hva er kabinett temperaturen? Ang dårlige resultater i 3D applikasjoner. Har du installert: -AMD AGP miniport driver. -VIA Busmaster driver. -VIA AC´97 codec Dette er drivere som du trenger til AMD761/VIA6986B bsserte hovedkort. Skjekk at "FAST Write" er enablet i BIOS. Eller f eks. med SiSoft Sandra. Bruk ref driver v12.90 eller v12.40. Jeg er ikke sikker på hva du bør klare med et GeForce2 MX 64MB kort. Lenke til kommentar
FjortissClocker Skrevet 21. august 2001 Forfatter Del Skrevet 21. august 2001 Tusen takk for svaret....skal teste pronto. Har du noen linker hvor jeg kan finne det du nevnte? =) Lenke til kommentar
jerv Skrevet 4. september 2001 Del Skrevet 4. september 2001 Ang. Fast Write; jeg har enablet fast write i bios, og bruker nvmax og har merket av fast-write også der. likevel hevder sisoft sandra at fast write er supportet, men ikke enabled. hva er det for .no pisspreik? sisoft hevder forøvrig også at apacer 256mb cas2 PC2100-brikka mi er 480mb cas3-ram... helt på trynet... En annen ting; systemet klikker i alle spill, dvs. i alt der mye virtuelt minne sannsynligvis blir brukt. er det da rammen som er mos? den er helt ny fra itbutikken. mvh Lenke til kommentar
Silence Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 Ang. Fast Write; jeg har enablet fast write i bios, og bruker nvmax og har merket av fast-write også der. likevel hevder sisoft sandra at fast write er supportet, men ikke enabled. hva er det for .no pisspreik? sisoft hevder forøvrig også at apacer 256mb cas2 PC2100-brikka mi er 480mb cas3-ram... helt på trynet... [/quote Syntetisk benchmark software er ikke mye verdt, så jeg ville ikke lagt alt for mye verdi i hva Sandra sier hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå