KriB Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) I går da jeg satt ute og surfet med laptopen i sola fikk jeg spørsmål av nabodama om internetten var oppe igjen? Hun hadde fått mail fra kundeservice at det måtte tas ned pga noe med T-banen. Jeg nevnte at jeg nok hadde en annen leverandør, og spurte om det var UPC hun hadde. Nei, hun hadde sånn bredbånd. Åja, sa jeg, men hvilket selskap får du regning fra? Nei, det heter Bredbånd sa hun. Det er ikke tilfeldigvis Bredbåndsfabrikken? Jo, det er det, sa hun. Jeg holdt på å miste laptopen i bakken. Herrregud! Bredbåndsfabrikken innen rekkevidde!?!?!? Er det noen som vet om det er Bredbåndsfabrikken i Fjellgata 59 i Oslo og omegn? Dette er helt oppe ved Ring 2 (Christian Michelsens gate). Jeg bor i samme bygg, men i annet borettslag og vi har ikke. I tilfelle, hva er sjansene for at de trekker kabel i gjennom kjelleren bort til oss? Gjør de overhodet noe? Har hørt at de foretar små inngrep for å få nye kunder, og det er jo få inngrep som kan være mindre enn dette? Sitter her og håper nå... Hadde det ikke vært to helligdager før de åpner nå så hadde jeg drevet telefonterror med Bredbåndsfabrikken for lengst! Endret 30. mai 2004 av KriB Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ring dem du. Det er div. kunder som ikke har internett med BBB der borte nå fordi sporveien faktisk har -sprengt- en fiberkabel der borte. Bigbadaboom etc. Skal vist over på backup samband i løpet av noen dager; ryktene skal ha det til at fiberen ikke blir kobla skikkelig opp igjen før i september. Men dette kan som sagt være meget feil.. uansett, time will show. Men som sagt, ring BBB og spør dem du. Evt. flytt over til naboblokka Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Sjansene for at de trekker noen kabel nok lik null. De holdt på å gå konkurs her i Norge så de avsluttet all videre utbygging. Ders virksomhet nå består bare i å vedlikeholde de stedene som allerede er utbygd. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Sjansene for at de trekker noen kabel nok lik null. De holdt på å gå konkurs her i Norge så de avsluttet all videre utbygging. Ders virksomhet nå består bare i å vedlikeholde de stedene som allerede er utbygd. ja i og for seg sant det men verdt et forsøk! hva med å spørre nabodama om hun vil dele internet med deg ? eller tilby at du setter opp en trådløs router hos henne, locker MAC'en på lap'en din / accesspointet ditt, til den og betaler hele regninga for henne ? hadde fortsatt vært billigere enn upc når det gjeler hastighet.. evt. splitte linja 50/50 og du paye hele eller no... hadde strukket meg langt for noe sånt jeg vertfall men burde vel uansett vente til fiberen er i orden igjen.. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Noen som kommer inn på www.bredband.no? Jeg har prøvd i to dager nå. Både på jobb og hjemme... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Noen som kommer inn på www.bredband.no? Jeg har prøvd i to dager nå. Både på jobb og hjemme... Funker ikke her heller Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Er det noen som vet om det er Bredbåndsfabrikken i Fjellgata 59 i Oslo og omegn? Dette er helt oppe ved Ring 2 (Christian Michelsens gate). Jeg bor i samme bygg, men i annet borettslag og vi har ikke. I tilfelle, hva er sjansene for at de trekker kabel i gjennom kjelleren bort til oss? Gjør de overhodet noe? Har hørt at de foretar små inngrep for å få nye kunder, og det er jo få inngrep som kan være mindre enn dette? https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/hmm.gif Jeg tror det er verdt et forsøk. Men jeg kan se for meg at du blir nødt til å jobbe mye med saken, hvis BBB går med på å gjøre en liten innsats. Du må sikkert sørge for å overtale resten av borettslaget for at noe skal skje videre, og tro meg, det kan vise seg å være den vanskeligste biten. Hvis du ringer kundeservice så sørg for å snakke med noen som er litt hyggelig og som kommer til å behandle deg profesjonelt. Be om å få snakke med en som heter *fjernet navn*, kanskje det er muligheter. Som allerede nevnt, en fiberkabel her oppe har blitt sprengt i forbindelse med bygging av T-baneringen. På min studenthybel i Hasleveien ( som jeg hvert øyeblikk flytter fra ) fikk jeg brev om saken fra BBB. De skal visst komme med en alternativ løsning fra NextGentel (sic!), men nettet har vært nede i snart en uke uten at noe har skjedd. Hver gang man ringer kundeservice sier de bare at det kommer opp i løpet av dagen. I brevet stod det at fiberen kommer opp i løpet av september. Whatever, bryr meg ikke lenger for jeg flytter til et sted der jeg allerede har NGT. Endret 14. august 2018 av Quote Fjernet navn Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 som tidligere skrevet så er det kun "gamle kunder" som har muligheten til å fortsette abonementet - bare å glemme å prøve på å bli ny kunde der - det går ikke. sjekk heller forslaget til Vannpistol. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 http://no.bredband.com Den informasjonen som står der er det myyye feil i. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er ikke feil der. Det er bare det at den ikke er oppdatert på 2 år. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er ikke feil der. Det er bare det at den ikke er oppdatert på 2 år. Ergo, informasjonen er feil. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Det er ikke feil der. Det er bare det at den ikke er oppdatert på 2 år. Ergo, informasjonen er feil. Bra svart :-) Du kan f.eks. sjekke åpningstidene i påsken og se når påsken var i år.. Prisene er feil, ihvertfall mndsprisen. De har intet kontor i Oslo. Osv... Endret 3. juni 2004 av Panter Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, det er nesten ikke no rart i at dem gikk konkurs ass. Dem reklamerte jo MASSE i Drammen og så å si i hele landet, når det bare var tilgjenglig i NOEN borettslag i Oslo Men så er det jo innmari synd da Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Jeg ville prøvd vannpistol sitt forslag ! Men jeg ville sakt 25% av båndbredden til henne og 75% til deg . Går hun sikkert med på når du forteller at du betaler alt utstyr og at de 25% (eller 2.5/2.5 mbit) er mer enn noen annen utbyder i strøket. Er vel unasett gode sjangser for at hun er en som ikke har greie på pc og bruker datamaskinen til å sjekke mail og surfe litt. Sikkert den typen som går amokk og trykker på power knappen når norton melder om virus (uten selvfølgelig å lese det som står ) og undskyller seg etterpå med at jeg trodde det var lurt å skru av pcen så den ikke fikk mer virus (moren min ) edit : noe ble kansje litt oftopic men var ment som en spøk... Endret 3. juni 2004 av babbakaørn Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ' date='03/06/2004 : 16:20'] Nei, det er nesten ikke no rart i at dem gikk konkurs ass.Dem reklamerte jo MASSE i Drammen og så å si i hele landet, når det bare var tilgjenglig i NOEN borettslag i Oslo Helt feil Kort og enkel om BBF: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2067752 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå