wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 treg respons, og som både har bedre skjerm og kamera. Dette står det på deres mobil test. Er ikke det feil? hvordan kan dere si det når sx1 faktisk har større skjerm enn 6600? alt annet er likt. Den er heller ikke tregere enn 6600 med firmware 7 - 10.. og kamera på sx1 er det samme som på 6600 men sx1 har bedre zoom. Er det ikke på tide å rette opp disse feilene? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 treg respons, og som både har bedre skjerm og kamera. Dette står det på deres mobil test. Er ikke det feil? hvordan kan dere si det når sx1 faktisk har større skjerm enn 6600? alt annet er likt. Den er heller ikke tregere enn 6600 med firmware 7 - 10.. og kamera på sx1 er det samme som på 6600 men sx1 har bedre zoom. Er det ikke på tide å rette opp disse feilene? testen ble utført med sx1 de hadde. Derfor står det slik. Sx1 sin skjerm er uansett dårligere selv om den har noen linjer ekstra for batteri etc. Skal man endre på noe må hele testen tas på nytt. Og det er ikke så lett fordi mesteparten blir levert tilbake etter det jeg skjønner Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 om man setter disse skjermene opp mot hverandre på deres egene spes. så ser det ut for meg som sx1 sin skjer er best. Kan du ikke skrive ned hva som er bedre med 6600 skjerm da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) specs er ikke alt, men tror det var noe med skjermtypen. amobil har uansett et ok bilde av det Når det er sagt, skal det allikevel sies at SX1 ikke klarer å leve opp til den dyrere TFT-skjermen til Nokia 6600, som både er mer lyssterk og har en bedre fargegjengivning. Dette ser man veldig tydelig på gjengivelsen av hvitfarge på de to telefonene; SX1 viser en mye mer gussen og skitten hvitfarge enn den krystallklare hvitfargen man får på en 6600. Endret 30. mai 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 om man setter disse skjermene opp mot hverandre på deres egene spes. så ser det ut for meg som sx1 sin skjer er best. Kan du ikke skrive ned hva som er bedre med 6600 skjerm da? En skjerm som er 220x176 pixler er ikke automatisk bedre enn en som er 208x176 pixler.. Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Nokia 6600 var på markedet en stund når dere testet den. Da hadde nokia allerede opdatert firwaren å fjerned bugs fra telefonen sin. Sx1 har ikke en dårligere skjerm og kamera.. Dere bør oppgji firmware versjon dere testet mobilene med!! Jeg har selv en sx1 å har imponert mange n6600 eiere. Dere sier også at sx1 er tregere på menyene osv.. jeg har et 256 minnekort som er fult med filmer og mp3 masse meldinger som ligger på telefon minnet så alt er nesten fult. jeg har testet min mot 4 - 5 nokia 6600 telefoner. Når jeg trykker meny knappen får jeg menyen opp fortere. når jeg da igjen velger et nytt ikon uansett samme funksjon så er det raskere. Så jeg kan ikke fatte at sx1 er dårligere på dette punktet også.. Når jeg kjøpte telefonen hadde den firmware 5 instalert. da var mye dårlig. masse som ikke var som det skulle. Men nå har jeg v.10 å det fungerer utmerket. Så derfor synes jeg det er domt at dere påvirker folk til å kjøpe en dårligere telefon. Det er vel ikke derfor dere er hær!! Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Det bildet du viser til er forferdelig!! Dere sverter sx1! Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe om du ser på det sx1 nokia6600 bildet ser du at batteri menyen er mørk nesten som man ikke ser den!!! det er ikke lik realitet i det hele tatt. Bildet er tatt mens sx1 fader ut... Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe om du ser på det sx1 nokia6600 bildet ser du at batteri menyen er mørk nesten som man ikke ser den!!! det er ikke lik realitet i det hele tatt. Bildet er tatt mens sx1 fader ut... Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Nei jendor !! men større skjerm er vel bedre en mindre ? helheten er jo noe annet.. Om vi ser på simens og nokias spesifikasjoner så er de helt like men sx1 er litt større.. derfor bedre i følge levrandører! Stoler mer på det enn noen som allerede har bestemt seg for at nokia er best uansett her på amobil! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) begge telefoner ble nok testet med første fw, det har kommet ut en ny til nokia nå men det er en del etter testen. ang bildet så snakk med amobil. Skjermen til sx1 har litt mer plass for å vise batteristatus, dette gjør ikke skjermen bedre. Er som å sammenligne en 17" eizo med den billigste 19", jeg vil ikke si at 19" har bedre kvalitet på bildet selv om den er større. 6600 Type: LCD (Color) Size: 176x208 pixels 65,536 colors / TFT sx1 Type: LCD (Color) Size: 176x220 pixels TFD / 65,000 colors Er kanskje forskjell på tfd og tft Endret 30. mai 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 begge telefoner ble nok testet med første fw, det har kommet ut en ny til nokia nå men det er en del etter testen. ang bildet så snakk med amobil. Skjermen til sx1 har litt mer plass for å vise batteristatus, dette gjør ikke skjermen bedre. Er som å sammenligne en 17" eizo med den billigste 19", jeg vil ikke si at 19" har bedre kvalitet på bildet selv om den er større. 6600 Type: LCD (Color) Size: 176x208 pixels 65,536 colors / TFT sx1 Type: LCD (Color) Size: 176x220 pixels TFD / 65,000 colors Er kanskje forskjell på tfd og tft hvor har du det fra at SX1 bruker TFD? Display: 176x220 pixels TFT, 65.000 colors Det har jeg fra C-S sin spesifikasjonsside for SX1. Den regner jeg som veldig politelig. Det bildet amobil tok er umulig til å sammenligne skjermene. Skal skjermene sammenlignes må de tas bilde av i nøyaktig samme posisjon, over to bilder. Amobil sin test av sx1 får meg til å le. Rett og slett elendig. Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Endig med deg jeg ! Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 utrolig latterlig bildet der! det blir jo ikke så mørkt! Tror amobil misliker siemens jeg. Lenke til kommentar
wolfhero Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Viste bildet til club-siemens . Venter på forumsnakk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Kan jo hende han som testet den ikke fikk dreisen på det, men tilbake til skjermen TFD, 65K colors fra siden du bladde opp New top-class mobile SX1 presented (19.02.2003) Siemens has now presented the successor of the popular SL45. This happened at the 3GSM Congress in Cannes. SX1 is the first Symbian device from Siemens. Some of it's features are a 65.000 color 176x220 pixels TFD display (TFD: TFT which saves more battery power), integrated camera with video function, MMC memory card slot, FM Radio, Bluetooth and Tri-band. One of the things that immediately stands out is the 65k TFD colour, which has a 176 x 220 pixel resolution. It is bright and very readable in just about any lighting environment, from direct sun to absolute darkness (tested in my scariest, darkest closet). I have a couple of small issues in this department, though. For one, the screen takes too long to "wake up" after it has blanked itself. Additionally, it too quickly returns to sleep/power-saving mode. This isn't a serious problem, but while waiting for a web page to load for instance, the screen will go black after about 20 seconds of no input. When the joystick is moved to light it back up, there is an annoying delay as it lights up. I noticed the same behaviour in the Nokia 6600. tror det holder, men jeg vet ikke. Tror det er tfd iallefall men de kan jo ha puttet inn en tft nå Endret 30. mai 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Har lest en del tester her på forumet, og for meg virker det som om dere favoriserer nokia framfor Siemens. Og leser dere testene litt selv, så ser dere det å. Men dog alle har lov til å ha sin egen mening. Men man skal da være objektiv når man tester telefoner blant annet, eller? Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kan jo hende han som testet den ikke fikk dreisen på det, men tilbake til skjermen TFD, 65K colors fra siden du bladde opp New top-class mobile SX1 presented (19.02.2003) Siemens has now presented the successor of the popular SL45. This happened at the 3GSM Congress in Cannes. SX1 is the first Symbian device from Siemens. Some of it's features are a 65.000 color 176x220 pixels TFD display (TFD: TFT which saves more battery power), integrated camera with video function, MMC memory card slot, FM Radio, Bluetooth and Tri-band. One of the things that immediately stands out is the 65k TFD colour, which has a 176 x 220 pixel resolution. It is bright and very readable in just about any lighting environment, from direct sun to absolute darkness (tested in my scariest, darkest closet). I have a couple of small issues in this department, though. For one, the screen takes too long to "wake up" after it has blanked itself. Additionally, it too quickly returns to sleep/power-saving mode. This isn't a serious problem, but while waiting for a web page to load for instance, the screen will go black after about 20 seconds of no input. When the joystick is moved to light it back up, there is an annoying delay as it lights up. I noticed the same behaviour in the Nokia 6600. tror det holder, men jeg vet ikke. Tror det er tfd iallefall men de kan jo ha puttet inn en tft nå Du vet så utmerket gått at Siemens planla å bruke TFD skjerm, men bestemte seg for TFT før den ble sluppet. SX1 har TFT og dermed basta. Selv amobil skriver i spesifikasjonen til SX1 at den har TFT, mens i testen skriver de at den har TFD ? Hvis dette ikke er et forsøk på å lure folk så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Denne posten er feilpostet og hører hjemme under 'diskuter artikler' siden den hovedsaklig dreier seg om en test på amobil. Wolfhero: Fra retningslinjene: Bumping av tråder skal unngås, men i nødsfall kun 2 ganger, hver gang minimum 5 dager etter siste post. Unngå med andre ord dobbeltposter, bumping og lignende. Ønsker du å si noe, men glemte å legge det ved i forrige post, kan du trykke på 'edit' og forandre posten og legge til/trekke fra. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 For å besvare spørsmålene som har dukket opp i tråden: Telefonen vår ble testet med nyeste firmware på tidspunktet, FW06. Jeg har brukt telefonen fast i flere måneder etter testen, forøvrig sammen med et 256 MB minnekort, og sitter fremdeles igjen med det samme inntrykket som da jeg skrev testen. Hvorvidt SX1 har TFD eller TFT-skjerm er tydeligvis usikkert, men vi har flere kilder som hevder TFD enn TFT og vi har derfor ikke forandret på testen til dags dato. Uansett har dette ingenting å si for vår test av telefonen. Vi ser på bildekvaliteten og lysstyrken på skjermene til telefonene vi tester, ikke hvilken skjermteknologi som ligger til grunn. Prisguiden skiller i utgangspunktet ikke mellom TFT og TFD, men jeg har nå forandret navnet på feltet til TFT/TFD slik at dette fremstår mer klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg