Beo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Prøver å sette opp en nfs server på Win xp pc'en min slik at den kan mountes i dreamboxen. Får ikke til dette, er det noen måte som jeg kan sjekke nsf serveren er iorden, da jeg er rimelig sikker på at det er riktig mounta på dreambox'en Har forresten prøvd både med telnet og via det grafiske snittet (siste RuDream). Har ikke linux på annet enn dreamboxen, hvis jeg må bruke linux for å få detta testa så må det i så fall bli Knoppix Endret 30. mai 2004 av Beo Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Sikker på at det ikke er noe tull med rootsqash etc? Hva slags feilmeldinger får du? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Når jeg kjører mount kommando i telnet mount -t nfs -o nolock 10.0.0.5:/dreambox så får jeg ingen feilmld, men den blir ikke mounta :/dreambox er det dir jeg har share i nfs forløpig. Var igrunnen først ute etter en måte å sjekke om nfs'en er rektig konf. f.eks teste via en annen maskin. Helst i windows, men kan også boote den opp på Knoppix hvis jeg må benytte Linux for å teste dette. OMNI nfs server 4.2 er det prg som jeg har brukt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 så mount viser ingen ting... Hmmm... Må innrømme at jeg aldri har prøvd å sette opp en NFS-server på windows - linux er så mye lettere! Hva gjør nolock? prøv å skru på verbose (man mount) Lenke til kommentar
Paull Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 For NFS-klient (og forsåvidt server også) til Windows, kan man laste ned Windows Services for Unix fra microsoft (gratis) på http://www.microsoft.com/windows/sfu/ Da kan du sjekke om NFS-serveren er satt riktig opp (eller bytte ut den du har med MS sin omså). Har riktignok aldri brukt NSU, men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå