Elwiz Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 kjører min xp2500 @ xp3000 fsb 166 mp 13 Har hørt jeg bør låse agp/pci, hva skal i så tilfelle dette låses til? Har ikke rørt vCore Ram, eller fsb, alt er som originalen, er det noe mere jeg kan gjøre for å få mere ut av maskinen? Noen som har lyst til å gi meg noen tips? Er helt N00b innen overklokking, men vil gjerne presse maskinen det jeg kan uten at det er fare for at den blir ødelagt , setter pris på så mange svar som mulig, Med Hilsen Christer Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hvis du ikke har FSB klokket. trenger du ikke låse. Men svar på spørsmålet: AGP = 66 og PCI = 33. Noen tips: Pass på temperaturen, hvis temperaturen ikke er for høy, kan du øke vcore litt, for å presse CPUen litt til RAMen kan også justeres mye, les noen andre poster her på forumet, jeg skal legge meg nå Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Åssen klokker jeg fsb da? å setter opp volten? Hvordan skal jeg gå frem for å gjøre dette? Temp nå er : idle 37 load 43 Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Åssen klokker jeg fsb da? å setter opp volten? Hvordan skal jeg gå frem for å gjøre dette? Temp nå er : idle 37 load 43 Du bør klare å kjøre 200fsb og 11 i multipler uten problemer, men det kan lønne seg å ta det litt gradvis. Og hvis noen her skal hjelpe deg med å fortelle deg hvor du stiller opp FSB, så kan det være smart å fortelle hvilket hovedkort du har. Hvis ikke så er dette ett av de beste svarene du kan få: Still opp på FSB i BIOS Det skal heller ikke være nødvendig å stille opp vcore så veldig mye for å nå 200 i FSB, hvis du må gjøre det i det hele og store. Vær veldig obs når du stiller opp vcore, da temperaturen kan stige veldig fort når du får en høyere effekt enn CPU kjøleren din klare å "kvitte" seg med. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Takk for gode råd:) alle tips taes imot med takk Men... står det ikke i signaturen min åssen hk jeg har? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) AW, sorry, har såvidt fått foten ut av senga ser fortsatt dobbelt Hmm, når jeg ser det sånn så bør vel egentlig sjansene for at jeg skulle se det være dobbelt så store.... dho! Endret 30. mai 2004 av okidoki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå