Gå til innhold

Trenger hjelp til overklokking av PC


Anbefalte innlegg

kjører min xp2500 @ xp3000

fsb 166

mp 13

 

Har hørt jeg bør låse agp/pci, hva skal i så tilfelle dette låses til?

Har ikke rørt vCore Ram, eller fsb, alt er som originalen, er det noe mere jeg kan gjøre for å få mere ut av maskinen? Noen som har lyst til å gi meg noen tips? Er helt N00b innen overklokking, men vil gjerne presse maskinen det jeg kan uten at det er fare for at den blir ødelagt :cry: , setter pris på så mange svar som mulig, :thumbup:

 

Med Hilsen

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har FSB klokket. trenger du ikke låse. Men svar på spørsmålet: AGP = 66 og PCI = 33.

 

Noen tips: Pass på temperaturen, hvis temperaturen ikke er for høy, kan du øke vcore litt, for å presse CPUen litt til :) RAMen kan også justeres mye, les noen andre poster her på forumet, jeg skal legge meg nå :p

Lenke til kommentar
Åssen klokker jeg fsb da? å setter opp volten? Hvordan skal jeg gå frem for å gjøre dette?:blush:

 

 

Temp nå er :

idle 37

load 43

Du bør klare å kjøre 200fsb og 11 i multipler uten problemer, men det kan lønne seg å ta det litt gradvis.

 

Og hvis noen her skal hjelpe deg med å fortelle deg hvor du stiller opp FSB, så kan det være smart å fortelle hvilket hovedkort du har. Hvis ikke så er dette ett av de beste svarene du kan få: Still opp på FSB i BIOS :ermm:

 

Det skal heller ikke være nødvendig å stille opp vcore så veldig mye for å nå 200 i FSB, hvis du må gjøre det i det hele og store. Vær veldig obs når du stiller opp vcore, da temperaturen kan stige veldig fort når du får en høyere effekt enn CPU kjøleren din klare å "kvitte" seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...