applet Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Som sagt tidligere; jeg tror rett og slett at det ikke lar seg gjøre da moderne graderte nett er hardwarebasert. det vil si at det sitter en ekstra liten chip på f.eks. nettverkskortet ditt som inneholder kryptering og autentisering. Uten dette blir du bare ignorert... Peace PS: Jeg så noen nevnte swordfish her.. det er en ok action-film, men i likhet med alle andre Hollywood filmer bommer den så totalt på it-delen at det blir latterlig. Ifølge disse filmene er det jo bare snakk om å trykke _nok_ ganger på tastaturet, så kommer du inn. Hvorfor da ikke de tøffe hakkerene har laget egne programmer for å gjøre dette, spør ikke meg.. _________________ Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup. [ Denne Melding var redigert av: applet på 2002-05-23 12:42 ] Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Er inne på pentagon mye eg, har shell der. Lenke til kommentar
applet Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Virkelig? Gratullerer! Hvordan er honningen? peace Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: applet skrev (2002-05-23 12:39):Som sagt tidligere; jeg tror rett og slett at det ikke lar seg gjøre da moderne graderte nett er hardwarebasert. det vil si at det sitter en ekstra liten chip på f.eks. nettverkskortet ditt som inneholder kryptering og autentisering. Uten dette blir du bare ignorert...PeacePS: Jeg så noen nevnte swordfish her.. det er en ok action-film, men i likhet med alle andre Hollywood filmer bommer den så totalt på it-delen at det blir latterlig. Ifølge disse filmene er det jo bare snakk om å trykke _nok_ ganger på tastaturet, så kommer du inn. Hvorfor da ikke de tøffe hakkerene har laget egne programmer for å gjøre dette, spør ikke meg.._________________Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup.[ Denne Melding var redigert av: applet på 2002-05-23 12:42 ] Swordfish er uutholdelig morsomt når han skal skal knekke den 256bits krypteringen. 3 dimensjonale firkanter som flyr gjennom luften og setter seg sammen til en større firkant. Og når han kommer seg inn på NASA eller hva det nå var, med en gønner rettet mot hodet samtidig som han blir sugd. Med en gang han tar i tastaturet så får han opp ett shell som han "hacker" i. :razz: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 12:44, applet skrev:Virkelig? Gratullerer!Hvordan er honningen? Hehe... Vet ikke om Pentagon har så mange honeypots, men uansett er det en uting. Honeypots = Security through obscurity. Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Vist du kan progge html, eller batch, skulle det ikke være noe problem! Jeg hacket meg inn på FBI med ett tolinjers html-dokument! Jeg sier bare *LOL!*!! Og dere kaller dere eksperter! (Jeg måtte forresten bli sugd mens jeg gjorde det..) mvh. Kelvin MittNick Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Mangler penger Ett av problemene er at det offentlige mangler penger til å betale sikkerhetseksperter. Sikkerhetseksperter som jobber for private selskaper i USA tjener i gjennomsnitt 700 000 kroner i året, mer enn selv de best betalte embetsmenn. Dette er med andre ord lønninger offentlige budsjetter ikke kan konkurrere med. I tillegg er det stor mangel på slike eksperter i så vel privat som offentlig sektor. - Du trenger ikke akkurat ha høy IQ for å angripe og ødelegge offentlige datasystemer her i landet, sier sikkerhetseksperten Tom Noonan til Nando Times. Her har vi svaret på at diverse forsvarsanstalter blir hacket... at noen, noen gang har hatt noen VIRKELIG kontroll på pentagon finner jeg ingen indikasjoner på... dessuten blir sikkerheten oppgradert hver gang det er noen som kommer "inn"... så det er ikke "bare å" ettersom alt som er prøvd før ikke går lengre! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 forøvrig, til de som foreslod og hacke kimble tidligere her... han har allerede blitt hacket, og hjemmesiden hans osv. ble defaced av "the fluffy bunny" (meget kjent hacker/cracker, som poster fine bilder av søte kanin bamser, helst rosa, på sidene han har hacket/cracket) :smile: og til dere som har så mange glimrende teorier om hvordan en skal hacke/cracke pentagon, o.l., hva med og installere en eller annen type for Unix (Linux, BSD, Solaris, etc) på en PC dere har i hjemmenettverket deres, og så øve dere der.. eller kanskje prøve dere på en ur-gammel NT4 server på skolen eller'no.. og når dere så klarer det, gratulerer! dere er nå offisiellt blitt en "script-kiddie".. så er det på tide og begynne og lære... urk.. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Dritfett da !!! Lover en hundrings til den som klarer det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå