OeO Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg leste ett sted (husker ikke hvor da) at det er ikke ulovlig å prøve å hacke seg inn, men det blir først ulovlig når du klarer det. Eks: Det er ikke ulovlig å kjenne på håndtaket om døren er låst, men det er ulovlig å gå inn! Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Er det ikke beddere å hacke siden til han kim? vært jevla kult. hacke hackarn Quote: On 2002-04-12 15:29, borre skrev: Quote: On 2002-04-12 15:22, christt skrev: Har du ikke sett han feite tyske hackeren da? Først hacker man, så blir man tatt, deretter tjener man seg styrtrik på å jobbe som sikkerhetsekspert, pga det blir man benådet... :smile: Kim "Kimble" Schmitz? Han er bare en psykopat nå han... truet med å ta livet av seg tidligere i vinter. Siden hans forresten er her. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-13 15:33, boy2star skrev:Jeg leste ett sted (husker ikke hvor da) at det er ikke ulovlig å prøve å hacke seg inn, men det blir først ulovlig når du klarer det.Eks: Det er ikke ulovlig å kjenne på håndtaket om døren er låst, men det er ulovlig å gå inn! Du tenker kanskje på saken der Norman Data Defense portscannet UiO? http://www.itavisen.no/art/1285755.html "Enhver eier av en datamaskin som kobler seg opp mot Internett må akseptere at det "blir rettet forespørsler til maskinen om hvilken informasjon den har å tilby". Det er bestemt av Norges Høyesterett." Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-12 20:07, DeejPhant skrev:det der må ha tatt litt tid Ikke så aller verst mye :smile: To vinduer, søk på Hacking og Pentagon, les HW i det 3dje Noe må en gjøre når en har 3 uker fri.... Lenke til kommentar
wonko the sane Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hacke pentagon? eller mener dere cracke pentagon? uansett, lykke til, hils gutta i lang frakk med solbriller, de kommer garantert en tur :smile: Han Kim var såpass at han ikke en gang skriver javascriptene til siden sin selv.. hacker Kim? lol! // by E Michael Brandt of ValleyWebDesigns.com - Please leave these comments intact. // version 3.0.4 haha.. mer info på Kim gutten :razz: http://www.attrition.org/errata/charlatan.html [ Denne Melding var redigert av: wonko the sane på 2002-04-15 19:06 ] Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-12 15:51, eivindbirkeland skrev: Quote: _________________ Violets are blue, roses are red If I were you, I had wished I was dead (vil gjerne høre rettelser på denne umulige setningen) ...If I were you, I'd wish I was dead?? :smile: nei, det blir vel feil det og betyr ikke "I'd" "I did" eller...? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hva er egentlig forskjellen mellom å hacke og å cracke? Trodde cracke var å endre programkoden så man kunne f.eks slippe 30 dagers trial jeg... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Stemmer det. Det er i alle fall etter min mening forskjellen på hacke/crakce. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: _StatuS_ skrev (2002-04-16 13:56):Stemmer det. Det er i alle fall etter min mening forskjellen på hacke/crakce. Hacker: En person som har mye kunnskap om datamaskiner og hvordan de fungerer. (nettverk, programmering, HW +++) Cracker: En Hacker med onde hensikter. Det er det jeg mener . . . Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Ifølge PcWorlds Dataleksikon: Quote: hacker: ofte blandet sammen med phreaker og cracker (særlig av pressen). En h. er i motsetning til en cracker ikke nødvendigvis å anse som en kriminell person (så fremt han i betydning ikke misbruker den informasjonen han er i besittelse av). To betydninger: 1) Person som ved hjelp av en PC og telenettet forsøker å skaffe seg (urettmessig) tilgang til datasystemer. Av mange datafriker en vel ansett person som utnytter og presser maskin- og programvare til det ytterste. 2) Svært entusiastisk data- eller programmeringsekspert som ("hacks away") skriver programmer i lavnivåspråk (f.eks. assembler). 3) En ekspert på et spesielt program eller datasystem, en person som liker å utforske datasystemene og finne ut mest mulig om disse -- i motsetning til folk flest som kun ønsker å lære seg det mest nødvendige.cracker: 1) en som bevisst fjerner kopibeskyttelse på programvare for å piratkopiere dem. I de fleste miljøer ansett som en kriminell person. 2) En, vanligvis kriminell, person som bryter seg inn i datasystemer. Se phreaker og hacker. Lenke til kommentar
wonko the sane Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 forskjellen på å hacke og å cracke? tja, jeg kan vel si det slik... En cracker som vil vite hva som er inne i egget knuser det og ser etter, mens en hacker holder det opp mot lyset for så å sette det pent ned igjen :smile: Lenke til kommentar
applet Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Har ikke lyst til å bli oppfattet som et troll, men er ikke denne diskusjonen heller teit? Jeg mener, hvorfor skulle du ønske å gjøre slikt uansett? Dessuten, det meste som skjer av millitær komunikasjon skjer over graderte nett, du har ingen sjangs om du ikke har hardwaren.. peace.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 09:19, applet skrev:Har ikke lyst til å bli oppfattet som et troll, men er ikke denne diskusjonen heller teit? Jeg mener, hvorfor skulle du ønske å gjøre slikt uansett?Dessuten, det meste som skjer av millitær komunikasjon skjer over graderte nett, du har ingen sjangs om du ikke har hardwaren..peace.. TROLL! neida.. :smile: Lenke til kommentar
GviA Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hacke seg inn på pentagon? Jaja, bra ungdommen har aktiviteter i alle fall! Men er det ikke en fra Bergen (i alle fall Norge) som kom inn i FBI sine arkiv? Bare si ifra hvis dere trenger hjelp med dette! Ikke det at jeg har peiling på data, men ting som dette krever finansiering, and there I am your man! =) LOL! Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Om jeg ikke husker feil, så byttet noen av departementene (var det Pentagon?) til Mac baserte systemer, på grunn av at det var så mange sikkerhetshull i IIS systemet.. "Correct me if I am wrong.." Lenke til kommentar
applet Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 I'll correct you anyway, and tell you that you are correct.. Ehhh.. peace Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Leste en artikel i illustrert vitenskap for et par år siden. Der stod om en gruppe som jobbet med og bedre IT sikkerheten til Pentagon, de mente at systemene var blitt mer usikre de siste årene. De pleide og kjøre simuleringer av "cyberterror" under en av disse øvelsene var det en på "terrorist laget" som fikk full kontroll over stillehavsflåten i 15 hele minutter. Kan fyre av mange atombomber på 15 min, det tok nesten 14 min før de som beskyttet datasystemene oppdaget at det ikke var de som hadde krontoll over stillehavsflåten. Så om det er mulig hacke pentagon? Svaret:absolutt Vanskelig? Svaret:utvilsomt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-04-12 09:42, Fredrik_ skrev:Ja! Dere kan jo drømme!Dere rekker kanskje å scanne 2 porter før IP`n deres er banna :smile:Og hvis noen først kommer seg inn kan du være sikker på at de finner det ut, og da må du bo sammen med Mr.Bin i et jordhull resten av livet.... lol Enten det eller så får du jobb i Pentagon for å forhindre hacking Lenke til kommentar
applet Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Nå var dette Illustrert Vitenskap da, jeg tror ikke at den blekka har noe særlig godt ry blant proffesjonelle og de akademiske sirkler (Husmor-porr for særlig intereserte?)... :smile: peace Lenke til kommentar
Green Death Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Slutt med dette tullet gutter ellers logger vi deres IP og finner de respektive individer. Ja husk dette er snakk om millitær sikkerhet og trygghet. Hilsen De dere IKKE vil møte ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå