Gå til innhold

Skifte dimensjon fra 3/8 til 1/2 på hurtigkobling.

Anbefalte innlegg

Jeg har ferdigsettet Waterchill fra Asetek. Alle koblingene er hurtigkoblinger. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bytte ut disse hurtigkoblingene til vanlig slangenippel? Årsaken til at jeg vil gjøre dette er for å bytte dimensjon fra 3/8 til 1/2.

Jeg ser netconnection har slangeadapter for pumpe / radiator. (Vannkjøling -> Tilbehør)

Ønsker du å gjøre om en radiator / pumpe / blokk e.l. til en annen dimensjon? Da kan du bruke disse adapterne. Kommer i overgang fra 1/2 til 3/8 og omvendt. Settet medfølger overgang, to slangeklemmer og tre tommer med silikonslange.

adapter.gif

Vil denne fungere, eller går det ikke å bytte ut hurtigkoblingene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det adapteret er kun overgang mellom slangane. Ser ut som om det er noko lignande slike med litt slange. Så du skiftar ikkje ut koblingane, men gjer berre slangane større uten å gjere noko med koblingane. Dette har liten eller ingen hensikt.

(Håpar det der gav meining.)

Lenke til kommentar
Altså, det adapteret er kun overgang mellom slangane. Ser ut som om det er noko lignande slike med litt slange. Så du skiftar ikkje ut koblingane, men gjer berre slangane større uten å gjere noko med koblingane. Dette har liten eller ingen hensikt.

(Håpar det der gav meining.)

Det gjorde det så absolutt. Men ettersom dette kun byttet dimensjon på slangene, ser jeg ikke noen grunn til å gjøre det.

Meningen med dette var å bytte ut selve hurtigkoblingene, som jeg er lite fornøyd med når jeg flytter kabinettet. De løsner enkelt og får dermed dårlig feste når jeg dytter de ned igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...