Bone Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hei! Jeg har et ASUS GeForce4 ti4600 128MB skjermkort. Men, jeg lurtre på om de nyeste driverene til nVIDIA er de beste, mest optimale for mitt skjermkort, eller om jeg burde holde meg til noen eldre drivere. ..tenkte kanskje de nyeste driverene var mer tilpasset nyere skjermkort. Ikke vet jeg, har ikke så god peiling på slikt.. ..grunnen til at jeg spør, er at jeg har en følelse av at spill kjørtes glattere (og 3dmark2001se viser bedre score) "før i tiden" (samme spill, altså..).. (prøver meg også på et annet spørsmål (dog i feil kategori)); vil det samme gjelde drivere til mitt hovedkort? (Intel chipset software) .. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 De aller nyeste driverene er som regel de beste, ja. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Men ikke alltid. Jeg opplevde en rekke problemer og tap av ytelse når jeg brukte ATi Catalyst 4.4. Men nå, med 4.5, går alt bra Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Generelt er de nyeste driverne best, men ikke alltid. Min erfaring er at nyeste drivere til brikkesett og annen hardware utenom skjermkort er best(generelt sett). Skjermkort drivere er etter min mening i en liten særstilling, da en nyere driver kan inneholde "forbedringer" som vil egne seg til f.eks nyere spill, men ikke nødvendigvis eldre spill. F.eks kan en driver være genial dersom du spiller mye CS, mens den ikke er fullt så genial dersom du spiller mest NFS(kanskje ikke verdens beste eksempler). Edit: Vet at rage3D somregel tester de siste ATI driverene, slik at ATI brukere lett kan finne beste driver for seg. Finnes sikkert en liknende side for nVidia/GeForce. Endret 29. mai 2004 av kindings Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Var det ikke en "lang" periode 21.x driverene fra nVidia liksom var de beste a? Eller er jeg på bærtur? :S Lenke til kommentar
Erad Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hos meg er Nvidia 53.03 Driverne bedre enn 56.72 Når jeg prøvde 56.72, så hang bildet seg opp en gang hvert 5-10 sekund.. Jeg mener.. til og med muspila hang seg opp i windows Jeg har forøvrig MSI Starforce Geforce TI 4200 128meg Så det er ikke alltid den nyeste drivern er best, eller mest kompitabel med maskina di. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 De nyeste driverne er alltid tilpassa de nyeste chipsetta. De beste driverne for gf1 f.eks var 5.36? og for gf2 var det 21.72? elns .. husker ikke helt nummera, men det er bare å teste ut så ser du hva som funker bæst for deg. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Min erfaring er at 40.72 WHQL er den beste driveren til GF4. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Tingen med geforce 4 ti serien er at de er kun directX 8.0 kompatibel. De nye driveren er først og fremst opptimalisert for directX 9.0x (og evt tillagt støtte for nye chipset). Jeg tror ikke du vil merke allverden forskjell på geforce 4 ti 4xxx på den nyeste og den forrige driveren til Nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå