rvenes Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Eg kjøyre windows 2000 sp2 eng. Problemet er at windows hakker når eg kopierer filer fra ein disk til den andre disken. Det er ikkje dma problem trur eg. Fordi diskene er på eit promise raid kontroller, Promise Fasttrak tx2. Eg har 120*2 western digital og 60*2 ibm 60gxp disker. Cpu usagen når eg koperer er erlik 0. Men alikevel bruker win2k tid på og skifte vinduer. Eg har siste hovedkort bios og siste bios til raid kortet og driver. Eg har asus a7n266-e hovedkort treng du meir info? så gi beskjed! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Selv om harddiskene står på raid-kontrollere (evt. ide-kontrollere) som støtter DMA, så må DMA være slått på i Windows. Sjekk i Control Panel | System | Device Manager | Properties for harddiskkontrolleren. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 01:03, borre skrev:Selv om harddiskene står på raid-kontrollere (evt. ide-kontrollere) som støtter DMA, så må DMA være slått på i Windows. Sjekk i Control Panel | System | Device Manager | Properties for harddiskkontrolleren. Ja, men eg finner ingenplass og sette på dma... på den vanlige ata kontrollern er det jo einkelt og finne fram til dma plasseringene. Eg har satt kortet i pci plass nr 2 eller så var det 3. legg ut ein screeendump her http://home.no.net/rvenes/raid.jpg Her er ein dump av hdtach for ei stund sida, men er samme leis no. http://home.no.net/rvenes/raid1.jpg Lenke til kommentar
fondus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 gå på egenskaper på min datamaskin og finn hardiskene. trykk egenskaper for hardiskene og aktiver DMA for begge to. Da vil koperingen foregå utenfor CPU og det vil gå fortere :smile: Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 sliter med noe av det samme... Det virker ikke som den bruker noe cpu, men alt går "hakkete"... Problemet oppstår stort sett når det er store mengder det er snakk om (hvertfall hos meg). bertie Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 09:34, fondus skrev:gå på egenskaper på min datamaskin og finn hardiskene. trykk egenskaper for hardiskene og aktiver DMA for begge to. Da vil koperingen foregå utenfor CPU og det vil gå fortere :smile: For det første, det er på ide kontrollern man aktiverer dma på harddisker i win2k. for det andre, det valget som er, er ikkje på raid kontrollern.... og heller ikkje på disken. Og... "Da vil koperingen foregå utenfor CPU og det vil gå fortere :smile:" Eg sa jo at cpu usagen var liten, men at det hakker for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå