olejohan Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Korleis kan eg fjerne lodde tinn fra ej kobberplate? Eg skal bruke oppatt tinn`en. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hehe, tidi du... Bruke det en har! Ser ditt poeng! Du varmer opp kobbertingen så bare løfter du den med en tang eller no og heller tinnet av? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Har aldri brukt tinn om igjen, men en god måte å ta det vekk er å bruke en lodde lisse eller lodde pumpe. Bruker du pumpen så kan du sikker bruke tinnet om igjen, men det blir veldig dårlige greier uten flusset inne i tinnet. Vanskelig å oppdrive loddetinn eller bare hastverk? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det beste er nok å varme opp tinnet og bruke lodde linse og tinn suger, kan være litt kronglete med tinnsuger. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Min teknikk: 1. Varme opp tinnet, kjøle det ned igjen x3 (da forsvinner festeegenskapen) 2. Pirke det av med f.eks. En kniv Det er ikkje så lurt å bruke tinnet på nytt, da det trolig ikke vil feste seg Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Loddetinn er ganske billig, så vil nesten tippe at det koster like mye i strøm som det nytt tinn koster. Og ikke regn med at det funker like bra som nytt tinn. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 ok. skal ikkje bruke det opp igjenn. Men sskal ej varme d opp, ok kjøle nedigjenn 3 gonga.? so pirke det av.. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 det er vel bare å prøve. Du ska være ganske uhelidig hvis du ødelegger noe...... Lenke til kommentar
PoW Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 det er vel bare å prøve. Du ska være ganske uhelidig hvis du ødelegger noe...... Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 skal nok prøve ja.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 det er vel bare å prøve. Du ska være ganske uhelidig hvis du ødelegger noe...... Om det er fra elektronikk du fjerner tinnet kan man fort ødelegge komponentene rundt pga for mye varme.. Husk bare det om du skal bruke det du lodder tinnet fra.. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Det var på på ein kobber bit. Men eg har varme opp, so skrapar eg berre av tinnet. Funka fint:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå