BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Halla, jeg har kjøpt Abit KV8-MAX3.. Sammen med Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Samsung Spinpoint P80 S-ATA 160GB og Asus Radeon 9600XT VIVO Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp av personer med erfaringer og kunnskap om dette kortet, eller metodene for å få orden på det. Jeg sliter med flere ting: 1: Jeg får ikke stilt på noe i BIOS, for når jeg skal lagre det jeg har gjort (save & exit) klikker det for PC'n. Og den får en feilkode på hovedkortet. F1. 2: Jeg finner S-ATA disken, men får ikke installert Win Xp på den. Den er ferdig formatert og med programvaren til Silicon Serial ATA RAID Driver. Når jeg når installeringen av Xp, får jeg beskjed om at det ikke er diskstasjon tilkoblet, og må trykke F3 for å gå ut av Installeringen. Den er tilkoblet på S-ATA nummer 3, som er første i rekken av de som går under Silicon S-ATA. 1 og 2 er VIA 3: Hver gang jeg slår av PC'n og skal ha den på igjen, må jeg bytte om jumperen CCMOS fra 1-2 til 2-3. Hvis jeg ikke gjør dette, høres den ut som en sjukebil under utrykning. 4: Jeg har tatt ut minnebrikken, og operert kun med en. Dette ga ingen virkning, enda jeg byttet plassering på den. Jeg var gjennom alle tre Minneslotene. 5: Jeg har startet maskinen ved hjelp av IDE disk, og den fungerer fint. Det vil si at det ikke er noe galt med noen av komponentene (tror jeg). Men når jeg restarter, må jeg bruke CCmos en gang, og så starte igjen.. Dette er det samme som i punkt 3 over.. 6: Jeg har to identiske datamaskiner, og problemet er på begge.. Ikke nøl med å komme med tips.. Alle er Velkomne!! Snart går jeg på veggen.... Lenke til kommentar
majuz Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg har den på nummer 2 på VIA og du ma laste ned en driver ifra hjemmesiden for at du skal klare det... og så legger du den på en diskett og så trykker du F6 når windows spør om det.. funker pcen helt normalt med IDE disk???? jeg bruker raptor disk og har litt problemer av og til. men tror dette er på grunn av PSU... Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 PC'n funker fint med IDE.. jeg har ikke prøvd VIA ennå, kun Silicon.. kan sikkert gjøre det.. Må bare ordne med de driverne.. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Har du prøvd å flashe BIOSen på kortene? Forresten fortjener du en stor smekk for at du starter denne post nr. 2 når du allerede har en post ang. dette problemet gående. Endret 29. mai 2004 av puretamil Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Si meg hvordan, så kan jeg prøve det.. right back at'cha.. jeg lager ingen ny post, jeg svarer på nye poster Endret 30. mai 2004 av BozzDude Lenke til kommentar
majuz Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) vanskelig og flashe bios md\ed dette kortet hos meg ibvertfall.. Edit jeg er veldig trøtt!!! Endret 29. mai 2004 av majuz Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 BIOS Upgrade Guide KV8-MAX3 BIOS Download Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Det skal jeg prøve.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Se i minnegaiden her på forumet for kortet Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 jeg tror ikke problemet ligger i minnet, for den fungerer fortreffelig med en IDE hardisk, kanskje den kødder opp BIOSen, men det vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Mulig du ikke har problemer ? Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Hva? Ikke problemer? Jeg vet ikke hva du mente, men jeg tror det er noe galt med noe når de tingene skjer.. Lenke til kommentar
BozzDude Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Nå er s-ata diskene fiksa, men den klikker når den skal laste windows xp.. Det er under den loadinga med den animerte linja under.. den står i to sek, og klikker.. det kommer feilkode 20 på hk, men jeg vet ikke hva den er.. den står ingen steder heller.. Diskene ble formatert og windows ble installert på en annen maskin.. --rett før hk går tilbake til komplett.. HVILKET SKAL JEG BYTTE TIL?? Lenke til kommentar
majuz Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hadde samme problem... når du instalerte windows kom det oppå at noen ting ikke hadde bestått windows xp logo testing der sakl du trykke stopp og instalere de senere for da skal de funke... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 kan være at det er hk som ikke godtar rammen, kt8 er kjent for å være trøbblete på noen ramtyper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå