ProXymus Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har installert Gentoo med Stage1 slik at jeg kan gjøre alt fra bunn av. Nå vil jeg gjerne legge inn KDE/Gnome slik at alt blir litt lettere. Hvor skal jeg starte hvis jeg ikke har noe som helst installert? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Du må vel installere xfree og KDE da.......installerte gentoo på min for litt siden jeg også. Er vel bare å emerge xfree og emerge kde, så ordner det seg vel. men husk at det tar uendelig lang tid å kompilere xfree og kde, så sett av tid ;P men, du blir fornøyd! det ble iallefall jeg! Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 takk for hjelp.. vil helst installere slike ting selv (for å lære litt) søker på google om dem for å finne ut mer Lenke til kommentar
drall Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det ender nok med rot. Det er en grunn til at portage eksisterer. Om du velger å installere selv må du skrive emerge --inject <pakke> for hvert pakke du installerer for at portage skal vite om den. I tillegg inneholder gentoo-ebuildene patcher og andre viktige ting du ikke burde gå glipp av. Velg heller LFS om du vil gjøre alt selv. Det blir rot i avhengighets-sjekkingen til portage om du gjør som du planlegger. LFS har etter sigende bra dokumentasjon og er beregnet for slikt. ......Eller du kan enkelt og greit skrive emerge kde. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Er vel bare å emerge xfree og emerge kde, så ordner det seg vel. Eller enda enklere, bare 'emerge kde'. Den avhenger tross alt av xfree Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 takk for hjelp..vil helst installere slike ting selv (for å lære litt) Hvis du er interessert i å "lære" på det nivået, er ikke Gentoo noe for deg -- den gjør ting veldig enkelt, slik at man ikke trenger å vite så mye om de tingene du ser ut til å være interessert i. Kanskje du heller vil ha Linux From Scratch? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå