Gå til innhold

Windows xp pro vs. windows 2000 pro

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har nå både windows xp professional og windows 2000 professional.

Men jeg vet ikke hvem av dem jeg skal legge inn på den nye PC'en min.

Hvilke av de er mest stabil og henger seg minst?

Og hvilke av de burde jeg legge inn på den nye maskina mi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann...

Har nå både windows xp professional og windows 2000 professional.

Men jeg vet ikke hvem av dem jeg skal legge inn på den nye PC'en min.

Hvilke av de er mest stabil og henger seg minst?

Og hvilke av de burde jeg legge inn på den nye maskina mi?

Jeg tror at du bør søke her i forumet om det temaet. Det blir litt dumt å gjenta dette temaet hele tiden. :yes:

Lenke til kommentar

Dette blir vel et spørsmål om smak. Personlig liker jeg w2k pro best. Og har brukt det i et ganske stort nettverk sammen med xp pro de siste årene. Erfaringsmessig er w2k også mer stabilt. Det ligger igjen en del bugs i xp, særlig når det gjelder utskriftsbehandling som ikke er blitt rettet på.

Lenke til kommentar

min personlige mening er at hvis du ikke har noen grunn til å ikke kjøre XP pro, så går du for xp pro. Det er tross alt mer fremtids-rettet, spesielt mtp alle de nye funksjonene og sikkerheten i SP2 som kommer snart. :love:

Du har jo andre funksjonaliteter som uPNP-støtte, flere drivere og ifølge min egen erfaring er win2k og winXP nøyaktig like stabilt.

SP sluker litt mer ram enn win2k, men det er ikke mye hvis du diabler alle visuelle effekter som er aktivert som default.

Det koker egentlig ned til hva man foretrekker selv, hva man skal bruke maskinen til og hvilken hardware det skal kjøre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...