Gå til innhold

Amd Athlon64 , hvilket hovedkort ?

Anbefalte innlegg

...mulig det er MSI som sliter her også med hk som har integrert grafikk?.

Vel i mitt tilfelle gjelder minneinkompabiliteten (kult ord!!) et Epox-kort med integrert grafikk og TwinMOS minne, og en Abit AN7 med Corsair, så tror ikke det er rett å skylde på MSI...

Har fått med meg at det er flere som sliter med MSI og integrert grafikk her på forumet og kjenner 2 som også har hatt de samme problemene... Jeg har også bygget 2 PC'er med EPOX med integrert grafikk med twinmos minne, det gikk helt fint for meg.

Men nå er verken nforce2 eller integrert grafikk så veldig aktuelt for trådstarter, så han vil nok ikke møte på disse problemene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv k8t800 og har ikke hatt problemer med de twinmos-brikkene jeg har prøvd, men en god regel er vel at de billigste typene minne ikke går så bra sammen med k8t800... nforce 250gb har jeg sett flere bra tester av,men stort sett yter det bare en prosent bedre eller likt som k8t800. men det er mer kompatibelt med minne og kan kjøre 1000 mhz prosessorene som kommer etterhvert så jeg ville valgt 250 gb om jeg skulle kjøpt nytt idag igjen :yes:

Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe ny pc snart....innen 2 mnd.

Etter hva jeg kan se ut fra dette innlegget så er Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 veien å gå?

Ja, det eller det msi kortet, de har begge kommet like godt ut av det i tester jeg har lest. Så det er en smaks sak.

Lenke til kommentar

gamer73 skrev:

Har også tenkt å kjøpe ny pc snart....innen 2 mnd.

Etter hva jeg kan se ut fra dette innlegget så er Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 veien å gå?

Om du kjøper den versjonen uten firewire 800 (K8NS nforce3 250) så sparer du nesten 1000,-. billigere å kjøpe et firewire-kort utenom å sette i et pci-spor.

Lenke til kommentar
Om du kjøper den versjonen uten firewire 800 (K8NS nforce3 250) så sparer du nesten 1000,-. billigere å kjøpe et firewire-kort utenom å sette i et pci-spor.

Hva er firewire?

Og leste også i testen til Toms' hardware at "storebror" kom best ut i test. Og hvis det bare en snakk om 400 hundre kroner kjøper jeg glatt den beste!

Lenke til kommentar
Ok..men

Er det forskjell i ytelse på K8NS og K8NSNXP?. Jeg bryr meg ikke om firewall eller LAN. Vil bare at det skal gå bra i spill.

Ehm, du må jo nesten ha et LAN kort da?(samme som nettverkskort!)

Uten LAN kan du ikke koble opp mot bredbånd eller et nettverk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...